رئیس کل دادگستری استان فارس گفت:رهبر انقلاب در جلسه اخیر خود با هیئت دولت فرمودند که با مردم صادقانه صحبت کنید و این که بگوییم همه مشکلات توسط دولت حل می‌شود، غلط است.
کد خبر: ۶۳۲۹۴۸
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱ 21 July 2018

تابناک فارس به نقل از برنا:دکتر علی القاصی مهر در جلسه شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان استان فارس پیرامون مسائل و مشکلات اقتصادی با بیان اینکه همه منتظر هستند که شرایط به یک نحوی مدیریت شود که از تحمیل هزینه ها و مشقت ها بر مردم پیشگیری شود گفت: شرایطی که کشور ما در موقعیت آن قرار گرفته است نتیجه هجمه های سنگینی از جبهه های مختلف و از داخل و بیرون برای ایجاد شکاف بین مردم و نظام جمهوری اسلامی صورت می گیرد.
رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان فارس با اشاره به لزوم توجه به بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران دانشگاه افسری امام حسین، تصریح کرد: مخاطب بیانات رهبری نه فقط پاسداران بلکه آحاد مردم هستند.
القاصی با تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پاسداران پیرامون دشمنان جمهوری اسلامی و راه کارهای مقابله با آن، گفت: رهبر فرزانه انقلاب دشمنان اسلام را شبیه دشمنان صدر اسلام عنوان می‌کنند و به دوکلید واژه صبر و تقوا استناد می‌نمایند.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) مقوله صبر را برای در میدان ماندن، پایداری و استقامت ، چشم دوختن به آینده و ایجاد ظرفیت که در عرصه های گوناگون انقلاب پایدار باشیم، عنوان کردند.
رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: تقوا را نیز برای منحرف نشدن از مسیر شریعت الهی، مراقبت کردن از خود در مقابل دشمن ، شناسایی حیله و نیرنگ دشمن و با آگاهی از خود، عدم اعتماد به دشمن و در مقابل آن داشتن اعتماد به نفس و شناسایی حد و مرزها و تدبیر در امور معنی کردند.
القاصی خاطرنشان کرد: ایشان فرمودند که اگر ملت و همه ی مسؤولین و مدیران ما صبر داشته باشند و تقوا را در خود تقویت کنند، می‌توانیم در مقابل نقشه های دشمن بایستیم تا هیچ ضرر و زیانی به فرموده قرآن به مردم نرسد.
وی با اشاره به بیان رهبری که ما باید با تقویت خود نقشه های دشمن را به درستی و به موقع شناسایی کنیم، گفت: تعبیری که رهبری دارند این است که با پیروزی انقلاب اسلامی در میدان‌های مختلف انقلاب تمام حرکت های تکاملی شروع می شود، به طوری که در حوزه نیروهای مسلح و بخش های علمی و هم ساختن ایستگاه های قدرت در مراکز مختلف یک تحول و حرکت ایمانی شروع می شود و یک اعتماد به نفس ملی در جامعه شکل می گیرد.
نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به مؤلفه‌های اقتدار قدرت در ایران از نظر رهبر انقلاب، تصریح کرد: سه جریان لیبرال و دوستداران آمریکا، کمونیست های اسلحه به دست که از هیچ چیز ابا نداشتند و منافقینی که با ظاهر اسلامی و باطنی خبیث و بی هویت که حتی حاضر شدند زیر پرچم صدام سینه بزنند ، در مقابل راه امام( ره) قرار گرفتند و همگی مغلوب جمهوری اسلامی شدند.
القاصی با اشاره به این تعبیر و تحلیلی که رهبر انقلاب از وضع نقشه‌ی دشمنان در داخل و خارج داشتند و فرمودند " امروز برنامه های دشمن بعد از مأیوس شدن از همه ی کارهای دیگر ایجاد شکاف بین نظام مقدس اسلامی و مردم عزیز ایران است" ادامه داد: آن چه باعث گردیدکه رهبر انقلاب روی این موضوع تاکید داشته باشند این است که باید از سهل انگاری، غفلت، تنبلی، سستی، اشرافی گری و تکبر نسبت به آحاد ملت و تکیه به جایگاه‌های چند روزه‌ ای ریاستی پرهیز کرد و در نهایت با آگاهی بخشی ملت ، جامعه ، مردم و مسؤولین نسبت به اوضاع امروز جامعه داشتنه باشند.
رئیس شورای عالی بسیج حقوق دانان فارس تصریح کرد: در هر حال شرایط کشور و اوضاعی که امروز بر ما تحمیل شده، هرچند یک مسئله جدید است اما اقدامی جدید نیست بلکه به دنبال همان اقدامات و دشمنی هایی است که از اول انقلاب تا به امروز توسط استکبار دنبال می شود و امروز هم هست و در آینده هم خواهد بود.
القاصی افزود: رهبر انقلاب فرمودند این دشمنی ها به خاطر دشمنی با استقلال این کشور است و دشمنی با عزت مردم و ملت ما است و دشمنی که می خواهد آرمان ها و باورهای دینی ملت ما را از بین ببرد.
وی عنوان کرد: اگر نظام ما تا به امروز در این میدان موفق بوده و توانسته با همه ی این نیرنگ ها بایستد بخاطر برخوداری از نیروی ایمان و حرکت خدا محوری است که در آحاد جامعه وجود دارد.
رئیس کل دادگستری فارس بیان کرد: یکی از عرصه هایی که ملت ما امروز با آن مواجه است همین فشار اقتصادی است که از حوزه های مختلف بر کشور ما به وجود آوردند و به زعم خود دنبال این هستند که مردم را به ستوه آورند و بین مردم و نظام شکاف ایجاد کنند که شاید در آینده بتوانند این حوزه را با ایجاد نارضایتی تراشی در بخش های مختلف آن حساسیت و در نهایت ایمانی که مردم نسبت به نظام دارند را از مردم بگیرند.
القاصی خاطرنشان کرد: امروز وظیفه ی همه ی ما نسبت به گذشته بیشتر است و آگاهی بخشی به مردم و آگاهی دادن به مردم مسئله ی مهمی است که باید در دستور کار قرار بگیرد و آن را دنبال کرد.
وی ادامه داد: همه‌ی مردم، دستگاه ها و نهادها در همه ی بخش ها مسئول هستند، حتی آن فرد بازاری که به زعم خود دارد یک اقدام صنفی انجام می دهد، غافل از این است که نقشه ی دشمن را دارد دنبال می کند یا مسئولی که وظیفه نظارت بر فعالیت صنفی دارد اگر در وظیفه‌اش کوتاهی کند قطعا مسئول خواهد بود.
این مقام ارشد قضایی افزود: ما که کارگزار هستیم و در دستگاه ها و نهادهای مختلف حضور داریم باید نسبت به پدیده‌ای که امروز دشمن در قالب فشار اقتصادی بر ملت و کشور تحمیل کرده، با بصیرت و آگاهی ورود کنیم و اگر فرمایشات رهبر انقلاب را با دقت مورد توجه قرار دهیم می‌توانیم با بصیرت و آگاهی در مقابل این هجمه‌ها و دشمنی‌ها موفق باشیم.
القاصی مطرح کرد: در ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی که در سطح دادگستری کل استان شکل گرفته اقداماتی صورت گرفت که تلاش بر این شد که حمایت‌های حقوقی و قضایی را در مسیر تولید و اقتصاد داخلی به کسانی که در این حوزه و عرصه فعالیت می‌کنند از جانب دستگاه قضایی و مسؤولین به عمل بیاید.
وی گفت: با توجه به تحلیل‌های مقام معظم رهبری ما در شرایطی هستیم که فشارها در قالب‌های مختلف به ملت و کشور ما وارد شده است و امروز هم بخش عمده‌ای از این فشارها اقتصادی، روانی و عملی است.
رئیس شورای عالی سازمان بسیج حقوق دانان فارس تصریح کرد: فشار عملی با هدف ایجاد شکاف بین مردم و نظام است لذا آن چه که در زمان فعلی مهم است مدیریت شرایط و بحران ها خواهد بود.
القاصی بیان کرد: وقتی در بین مردم هستید و به صحبت‌های آن‌ها گوش می‌دهید، متوجه می‌شوید از هر دری سخنی می‌گویند که به امید مردم لطمه وارد می‌کند و لذا مهم این است که مسئولین در بین مردم حضور مستمر پیدار کنند.
وی افزود: رهبر انقلاب در جلسه اخیر خود با هیئت دولت فرمودند که با مردم صادقانه صحبت کنید و این که بگوییم همه مشکلات توسط دولت حل می‌شود، غلط است.
رئیس کل دادگستری فارس بابیان اینکه شرایط سختی است و التهابات ایجاد شده در فضای ارزی هم به این بی اعتمادی‌ها دامن زده است، عنوان کرد: افکار عمومی باید مدیریت شود و رها کردن مردم و عدم شفاف سازی، باعث تشدید بی اعتمادی‌ها می‌شود.
القاصی بابیان اینکه ب راه برون رفت از این مشکلات کمک گرفتن از مردم است و همه افراد اثر گذار در بخش ‌های مختلف و مردم می‌توانند، کمک کنند، گفت: نمی‌توانیم نسبت به مردم بی‌تفاوت باشیم و مردم نباید نادیده گرفته شوند و باید به خواسته‌های آن‌ها توجه شود.
وی ادامه داد: حداقل اگر مشکلاتی هست، برای متقاعد کردن مردم تلاش کنیم و این کار در راستای مدیریت اوضاع کمک کننده خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار