شهرستان لارستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد به ویژه حضور پرتعداد و باسابقه جمعیت آن در کشورهای حوزه خلیج فارس، بهره مندی از فرودگاه بین المللی، قدرت و تفکر بالای مردم این منطقه در ورود به معادلات اقتصادی و غیره می تواند شاهراه فعالیت کشورمان در عرصه تجارت بین المللی باشد.
کد خبر: ۶۳۲۹۶۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰ 21 July 2018

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:با توجه به رویکرد مسئولان در سطح کلان در جهت رونق اقتصادی از طریق افزایش صادرات و به تبع آن ایجاد اشتغال و به حرکت درآمدن چرخ صنعت، می توان با برنامه ریزی های نچندان پیچیده و با انتخاب راههای آسان، این اهداف را به مرحله عمل درآورد.

استفاده از صنعت حمل و نقل هوایی در کنار جابجایی مسافر، بویژه فعالیت و بهره گیری از آن برای صادرات بار و صدور کالاهای غیرنفتی، می تواند راهگشای بن بست های اقتصادی باشد.

شهرستان لارستان با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت های متعدد به ویژه حضور پرتعداد و باسابقه جمعیت آن در کشورهای حوزه خلیج فارس، بهره مندی از فرودگاه بین المللی، قدرت و تفکر بالای مردم این منطقه در ورود به معادلات اقتصادی و غیره می تواند شاهراه فعالیت کشورمان در عرصه تجارت بین المللی باشد.

این مهم از طریق سرمایه گذاری شرکت های هواپیمایی در برقراری پروازهای باربری یا «کارگو»، فراهم سازی و تسهیل در انجام امور صادراتی برای تجار، ایجاد زیرساخت لازم برای نگهداری کالا مثل انبار یا سردخانه و غیره، می تواند با یک همگرایی آسان بین نهادهای مختلف محقق شود.

در این زمینه چندی پیش علیرضا یزدی مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان فارس در کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ اتاق بازرگانی فارس در سخنانی گفته بود: اگر ایجاد کارگو در استان فارس به صورت برنامه‌ای و همراه با تعهد و ضوابط مشخص شده باشد ما آماده انجام این مهم هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر توافق اولیه‌ای برای ارسال بار صادرکنندگان فارس به صورت هفتگی تا ۴۰ تن با پرواز تهران – دبی انجام شده که آمادگی داریم به صورت هفتگی بیش از ۵۰ تن بار را به کشور قطر ارسال کنیم، تصریح کرده است: ما امکانات فرودگاهی و پروازی استان فارس را برای اختصاص هواپیمای کارگو بررسی کردیم و درهواپیمایی ایران ایر این امکان را داریم که به صورت هفتگی بار صادراتی استان فارس را به کشور قطر و دبی ارسال کنیم.

همچنین امین الله صولتی مدیرکل فرودگاه بین المللی لارستان چندی پیش در مصاحبه ای با میلاد لارستان با ارائه آمار فعالیت های این فرودگاه در ۳ ماهه نخست سال ۹۷ گفته است: در پروازهای خارجی از قبیل دبی، قطر، شارجه و کویت از فرودگاه لارستان ۷۶۹ هزار و ۷۱۸ تُن بار در مسیرهای مختلف جابجا شده است.

این آمار در کنار تردد ۳۵ هزار نفری مسافران در سه ماهه نخست سال ۹۷ از فرودگاه لارستان نشان می دهد در صورت راه اندازی پروازهای باربری که هزینه جابجایی بار با هزینه ای بسیار کمتر انجام می شود، میزان صادرات بار بطور چشمگیری در این فرودگاه افزایش می یابد و از طرفی سختی های موجود کنونی بازرگانان جنوب فارس و غرب و شمال هرمزگان برای طی فاصله طولانی با هزینه زیاد و حتی فاسدشدن محصولات کشاورزی و غیره تا فرودگاه شیراز بسیار کاهش می یابد.

 صادرکنندگان استان فارس سال‌هاست که متقاضی برقراری پرواز هواپیمای باری برای صادرات هستند که با توجه به پتانسیل صادرات در لارستان، تحقق این مهم در کوتاه ترین زمان ضروری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار