معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: هزینه درمان این سازمان بیش از سه برابر افزایش یافته و از مبلع حدود هفت هزار و 600 میلیارد تومان در سال 92 هم اینک به 23 هزار و 800 میلیارد تومان رسیده است.
کد خبر: ۶۳۳۰۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۰ 22 July 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: مهدی درخشان، در آیین کلنگ زنی ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز افزود:
در حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی، کوشیدیم که سه محور اساسی مد نظر باشد که مشتمل بر برنامه محوری، توجه به نقاط محروم و توجه به زیرساخت های فناوری اطلاعات است.
او اظهار داشت: سال 96 در مراکز ملکی این سازمان 140 هزار مراجعه سرپایی و 937 هزار مورد بستری داشتیم و در درمان غیر مستقیم نیز شمار مراجعه کنندگان سرپایی 262میلیون و تعداد بستری شدگان سه میلیون و 489 هزار نفر بود.
وی ادامه داد: در بحث درمان مستقیم از سوی سازمان، 81 بیمارستان و پلی کلینیک، 289 مرکز سرپایی و بیش از 10 هزار و 720 تخت بیمارستانی به ارایه خدمت درمانی رایگان به بیمه شدگان می پردازند.
درخشان بیان کرد: در درمان غیر مستقیم نیز 843 بیمارستان، 118 کلینیک و 45 هزار و 664 مرکز اعم از مطب پزشک، مراکز پاراکلینیک و درمانگاه ها به بیمه شدگان خدمت ارایه می دهند.
این مقام مسئول ادامه داد: طرح هایی که از سال 92 تاکنون در سازمان افتتاح شده، شامل هشت بیمارستان و 38 مرکز درمانی سرپایی بوده و هم اینک نیز 43 مرکز در دست ساخت داریم و مطالعه ساخت 58 مرکز دیگر در حال انجام است.
درخشان افزود: یکی از این مراکز درمانگاه شهرستان داراب از توابع استان فارس است که هم اینک 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پانزدهم مرداد 97 آماده افتتاح می شود.
وی بیان کرد: تجهیزات پزشکی نیز در تمام رشته ها به تعداد کافی در اختیار مراکز درمانی قرار گرفته و در حوزه فناوری اطلاعات هم در برخی موارد پایه گذار بعضی زیرساخت ها در کشور هستیم.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: یکی دیگر از اهداف این سازمان، ارتقای سطح خدمات رفاهی بیماران (هتلینگ) تمام بیمارستان های تامین اجتماعی کشور است که این کار نیز هم اینک آغاز شده و بخش اعظم آن به انجام رسیده است.
درخشان در مورد سیستم اطلاعات بیمارستانی (HIS) در بیمارستان های تامین اجتماعی بیان داشت: این کار نیز در حال انجام است و هدف از آن الکترونیکی شدن نسخه های پزشکان و حذف دفترچه های درمانی است و می کوشیم با مساعدت وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تمام کشور را زیر پوشش قرار دهیم.
وی گفت: با انجام این کار زمینه های لازم برای کنترل منابع و مصارف حوزه درمان که مقوله ای بسیار مهم است، فراهم می شود.
درخشان بیان کرد: هم اینک 41 میلیون و 900 هزار نفر در کشور زیر پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند که از این تعداد 6 میلیون نفر مستمری بگیر هستند و در حقیقت می توان گفت که این سازمان به بیش از نیمی از جمعیت کشور که قشر فرهیخته و مولد هستند خدمات ارایه می دهد.
در این آیین کلنگ آغاز عملیات اجرایی ساخت بیمارستان 320 تختخوابی تامین اجتماعی شیراز در زمینی به مساحت 70 هزار متر مربع و زیربنای 66 هزار متر مربع با اعتباری افزون بر 277 میلیارد تومان به زمین زده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار