رئیس صنف لوازم خانگی همدان گفت: بازار لوازم خانگی غرب کشور ظرف یک ماهه آینده در شهرک صنعتی همدان کلنگ‌زنی می‌شود.
کد خبر: ۶۳۳۲۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 22 July 2018
رئیس صنف لوازم خانگی همدان گفت: بازار لوازم خانگی غرب کشور ظرف یک ماهه آینده در شهرک صنعتی همدان کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش فارس، امیر خانجانی با بیان اینکه ۳۰۰ عضو در صنف لوازم خانگی همدان فعال هستند، اظهار کرد: به دلیل رکود دهه‌های اخیر بازار لوازم خانگی و ایجاد بازار‌های نو، موازی و مجازی که تا حدی توانسته جای این بازار را پر کند، ساخت بزرگترین بازار لوازم خانگی غرب کشور ظرف یک ماه آینده کلنگ‌زنی می‌شود تا این بازار مورد تجمیع و تمرکز قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه نقشه پروانه این بازار بزرگ تا پایان مردادماه صادر می‌شود، افزود: این بازار با فضایی بالغ بر یک‌هزار مترمربع و ۸۵ واحد به صورت مستقیم برای ۸۵۰ نفر شغل ایجاد می‌کند.

رئیس صنف لوازم خانگی همدان با تاکید بر اینکه این بازار تجاری به عنوان پایلوتی برای غرب کشور تلقی می‌شود، ادامه داد: با وجود منفعت ساخت این بازار برای همدان، اما هنوز بسیاری از مسؤولان استان حمایتی از این پروژه ندارند.

وی گفت: این در حالی است که هیچ مرکز و کارخانه‌ای نمی‌تواند به مانند این بازار چنین اشتغال پایداری را در استان همدان ایجاد کند.

خانجانی با بیان اینکه امیدواریم این پروژه تا پایان سال ۹۸ افتتاح شود، تأکید کرد: هر چند زیرساخت‌ها و تغییر کاربری زمین این سایت بزرگ تجاری بازار لوازم خانگی در شهرک صنعتی همدان انجام شده است.

وی در خصوص برگزاری هجدهمین نمایشگاه تخصصی لوازم خانگی که هر ساله برگزار می‌شود نیزخاطرنشان کرد: ما به عنوان صنف لوازم خانگی همیشه در زمینه چگونگی برگزاری این نمایشگاه حرف‌های زیادی برای گفتن داشته‌ایم چراکه متاسفانه نمایشگاه کنونی مقری برای درآمد چند ارگان سهام‌دار و یک عده کسبه شده است.

رئیس صنف لوازم خانگی همدان تصریح کرد: با افتتاح بازار بزرگ لوازم خانگی در همدان و با ایجاد ۸۵ هزار مترمربع فضا و تجمیع آن در یکجا دیگر نمایشگاه لوازم خانگی در نمایشگاه بین‌المللی همدان برگزار نمی‌شود.

وی در زمینه افزایش قیمت لوازم خانگی طی ماه‌های گذشته نیز بیان کرد: از ۶ ماهه گذشته یعنی از دی ماه سال گذشته تاکنون ۳۰ تا ۵۰ درصد به صورت رسمی به قیمت‌های لوازم خانگی اضافه شده در حالی که به طور غیررسمی این افزایش قیمت‌ها خیلی بیشتر از این بوده است.

خانجانی تصریح کرد: دلیل اصلی افزایش قیمت لوازم خانگی ممنوعیت واردات کالا‌ها و لوازم خانگی از خارج از کشور است چراکه برای تهیه لوازم خانگی این بازار دچارآشفتگی دو نرخی شده است.

وی در مورد تولید لوازم خانگی به وسیله کارخانجات داخل نیز گفت: یک سری کارخانه‌ها با برند‌های مطرح کالا‌های خوب و با کیفیت تولید می‌کنند و به تکنولوژی روز دنیا دست یافته‌اند، اما باید این تولیدات به صورت باکیفیت به صورت مستمر انجام شود.

رئیس صنف لوازم خانگی همدان یادآور شد:، چون اکثر کارخانجات لوازم خانگی داخل مواد اولیه و قطعات خود را از خارج از کشور تامین می‌کنند با محدودیت واردات این تبادل ارزی بین تولییدکنندگان با مشکل مواجه شده به طوری که همین موجب شده تولید داخل با ۵۰ درصد ظرفیت کار کند و بعضی از این کارخانجات نیز در شرف تعطیلی قرار گیرند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار