رئیس بنیاد ملی نخبگان استان فارس نیز به ایرنا گفت: اگر نخبگان سکان اداره کشور را بر عهده بگیرند، شاهد تحول در مدیریت کشور خواهیم بود.
کد خبر: ۶۳۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸ 22 July 2018


تابناک فارس به  نقل از ایرنا:وجود پارک علم و فناوری فارس با بیش از 200 شرکت دانش بنیان مستقر در آن و بنیاد ملی نخبگان این استان عملا موقعیتی ویژه برای هوشمندسازی مدیریت شهری کلانشهر شیراز ایجاد کرده است.
بهره گیری از ایده های نخبگان باعث دلگرمی و همچنین خارج نشدن آنها از این استان می شود و هر جامعه و کشوری که به حفظ و حتی جذب نوابغ و نخبه های علمی فعال در زمینه های گوناگون از جمله تکنولوژی مبادرت کند در حقیقت یکی از ضرورت های لازم برای هوشمند سازی شهرها را انجام داده است.
داشتن اینترنت پرسرعت و به روز نیز یکی از مهمترین اقدامات لازم برای هوشمندی شهرها بشمار می رود و صحبت از شهر هوشمند بدون ایجاد زیرساخت های اینترنت پرسرعت با پهنای باند بالا غیرممکن خواهد بود.
مسئولان شهری شیراز نیز به دلیل وجود جذابیت های حاصل از کاهش هزینه های جاری مدیریت شهری با بهره از فناوری های نوین به دنبال ایجاد زیرساخت های اولیه این موضوع و حرکت در مسیر هوشمندسازی این کلانشهر هستند که نشانه های آن امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری شیراز و بنیاد ملی نخبگان این استان بوده است.
حیدر اسکندرپور شهردار شیراز در نشست امضای تفاهم نامه همکاری بین شهرداری شیراز و بنیاد ملی نخبگان استان فارس اعلام کرد: با توجه به شرایط مالی شهرداری باید برای کاهش هزینه انجام امور به سمت اداره هوشمند شهر حرکت و در این مسیر از ایده های نخبگان استفاده کند.
وی ضمن تاکید بر لزوم مدیریت هزینه در مجموعه شهرداری شیراز افزود: با توجه به کاهش درآمدهای شهرداری و عدم امکان افزایش آن، باید تلاش شود مجموعه مدیریت شهری را با هزینه کمتری اداره کرد و در این مسیر از ایده ها و اختراعات نخبگان بهره گرفته شود.
اسکندرپور همچنین یکشنبه در گفت و گو با ایرنا دیدگاه حاکم برمدیریت شهری را دیدگاهی مبتنی بر شنیدن و استفاده کردن از ایده های نو دانست و افزود:مدیران مجموعه شهرداری بر این باور هستند که باید برای خدمات رسانی هر چه بهتر به شهروندان از تفکرات جدید استفاده کرد هرچند که عملیاتی شدن ایده های نوین نخبگان نیز به مولفه های بسیاری بستگی دارد.

*** بوروکراسی اداری مانع به ثمر رسیدن ایده های نوین
شهردار شیراز با اشاره به مشکلاتی همچون بوروکراسی اداری در مسیر به ثمر رسیدن ایده های نخبگان گفت:مشکلات نباید باعث دلسردی و کاهش دلبستگی نخبگان نسبت به شهر و کشورشان شود، بلکه از نخبگان انتظار می رود ایده هایشان را پیگیری کنند و قطعا جلسات هم اندیشی نیز با آنها گسترش و ادامه خواهد یافت.
اسکندرپور متناسب نبودن سطح مدرک تحصیلی با میزان دانش و مهارت های کارکنان و همچنین نبود تفاوت بین دانشگاه های تراز اول و سایر دانشگاه ها را از جمله مشکلاتی دانست که سیستم خدمات رسانی و پاسخگویی در مدیریت شهری را معیوب کرده است.

**نخبگان سکاندار اداره کشور شوند
رئیس بنیاد ملی نخبگان استان فارس گفت: اگر نخبگان سکان اداره کشور را بر عهده بگیرند، شاهد تحول در مدیریت کشور خواهیم بود.
حبیب شریف با اشاره به اینکه هم اکنون تعدادی از اختراعات نخبگان که همسو با اقدامات شهرداری است به مرحله تجاری سازی رسیده گفت: بسیاری از نخبگان و مخترعین در صدد حل مشکلات شهر شیراز و هموارسازی مسیر ارائه خدمت توسط شهرداری هستند.
وی ضمن برشمردن تعدادی از اقدامات مجمع خیرین نخبه پرور شهر شیراز عنوان کرد: خیرین باید در زمینه های نرم افزاری همانند حمایت مادی و معنوی از نخبگان نیز پیش قدم شوند تا شاهد کارآفرینی، توسعه اشتغال و ... در سراسر استان و کشور باشیم.
تعدادی از نخبگان حاضر در این نشست که 29 تیر برگزار شد، ضمن ارائه ایده ها و اختراعات خود در زمینه های مختلف مدیریت شهری، مصرف انرژی و ... بر لزوم تشکیل اتاق فکری متشکل از مشاورین جوان برای تولید اندیشه های نو تاکید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار