دریاچه 56 هکتاری شهدای شهر بهمن در شهرستان آباده، با هدایت آب های سطحی، جاری شدن آب از کوه های اطراف و جمع آوری آب قنات شهر بهمن جانی دوباره گرفته است.
کد خبر: ۶۳۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۰ 23 July 2018

 

تابناک فارس به نقل از ایرنا:بسیاری از دریاچه های استان فارس وارد دوازدهمین سال خشکی خود شده اند که در این دوران بی آبی و خشکسالی، دریاچه شهر بهمن در شهرستان آباده، شرایط منحصر به فردی برای بهره برداری دارد.

* دریاچه بهمن می تواند به زیست بوم پرندگان آبزی تبدیل شود
محمد زارع از فعالان محیط زیست با بیان اینکه تالاب و دریاچه ها، زیستگاه های مناسبی برای پرندگان آبزی و مهاجر به حساب می آیند گفت: در یاچه بهمن زیستگاه مناسبی برای انواع پرندگان است و اگر حفاظت و حراست شود قطعا در چندین سال آینده شاهد حضور بسیاری از پرندگان در این دریاچه خواهیم بود.
وی در مصاحبه با ایرنا افزود: مشکلاتی که امروز برای بختگان و دیگر تالاب و دریاچه ها در استان فارس رخ داد نتیجه عدم مدیریت صحیح آب در کشاورزی است و اگر دریاچه شهدای شهر بهمن نیز حفاظت و مدیریت نشود قطعا در چند ماه آینده به سرنوشت دیگر تالاب های استان فارس مبتلا خواهد شد.
این فعال محیط زیست بیان کرد: با وجود مشکلاتی که برای دیگر دریاچه ها و تالاب های استان فارس پیش آمده می توان با تقویت، حراست و نظارت، این دریاچه را به زیست بوم پرندگان آبزی و مهاجر تبدیل کرد.

* جنبه گردشگری دریاچه بهمن
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آباده با تاکید بر اینکه باید بسته گردشگری برای این دریاچه تعریف شود، گفت: شهر بهمن چه از لحاظ زیارتی و چه از لحاظ طبیعی، پتانسیل ویژه برای جذب گردشگر دارد و در این خصوص با شورا و شهرداری این شهر مذاکراتی انجام شده است.
داوود جعفرپور افزود: اگر یکی ازاولویت های ما ایجاد درآمد در حوزه گردشگری باشد، بدون شک سریع تر به توسعه و پیشرفت در این حوزه دست خواهیم یافت.

*رونق گردشگری و صنعت توریسم آباده در اولویت است
فرماندار آباده با بیان اینکه شهرستان آباده به واسطه تاریخچه و همچنین مناظر طبیعی از پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است گفت: شهرستان آباده چه به لحاظ آثار تاریخی در شهر ایزدخواست و چه از لحاظ مناظر طبیعی همچون روستای خسروشیرین می تواند به یک منطقه نمونه گردشگری تبدیل شود.
محمد اسداللهی با بیان اینکه شهر باستانی ایزدخواست از ویژگی های گردشگری برخوردار است و باید این پتانسیل تقویت شود، اظهار کرد: باید تلاش کنیم تا با جذب سرمایه گذار و ایجاد صنایع تبدیلی وهمچنین جذب گردشگر تولید و اشتغال را در این شهرستان رونق بخشیم.
وی با بیان اینکه طبیعت گردی یکی از مواردی است که در حوزه گردشگری برای آن اهمیت ویژه ای قائل هستند گفت: امروز به جرات می توان گفت که روستاها و شهرهای مختلف شهرستان آباده یک پتانسیل ویژه ای در حوزه گردشگری دارند و آن اکو توریسم است و نقش دریاچه بهمن هم منحصر به فرد است.
فرماندار آباده با بیان اینکه امروز صنعت گردشگری یکی از اشتغال زاترین و درآمدزا ترین صنایع بشمار می رود گفت: این شهرستان با داشتن ویژگی های خاص اکوتوریسم نظیر جنگل و دشت، رودخانه و دریاچه، چشمه و غار توزیع شده و دشت لاله های واژگون می تواند نقش خود را در زمینه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی با توجه به موقعیت جغرافیایی آن ایفا کند.

* اصلاح محیطی دریاچه انجام می شود
شهردار شهر بهمن در گفت و گو با ایرنا گفت: در سال آینده اگر در بحث بودجه مشکلی وجود نداشته باشد قطعا برای اصلاح و زیر سازی دریاچه بهمن اقدام می شود.
محمدهادی رحیمی با بیان اینکه هم اکنون این دریاچه در حال نگهداری است گفت: این دریاچه علاوه بر جاذبه گردشگری که دارد، زیستگاه پرندگان آبزی است و باید حراست شود.

*صنعت اکو توریسم در آباده
آباده از لحاظ جغرافیایی در نقطه ای از استان فارس قرار گرفته که می تواند بعنوان یک منطقه نمونه گردشگری معرفی شود. صنعت گردشگری در آباده علاوه بر معرفی این شهرستان به توسعه و رونق صنعت و اقتصاد این شهر نیز کمک شایانی خواهد کرد چراکه امروز صنعت گردشگری یکی از پر درآمد ترین صنایع در سطح جهان بشمار می رود.
شهرستان آباده در 274 کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار