معاون فرهنگی و رسانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اولین و مهمترین کار باشگاه‌های کتابخوانی در مرداد ماه سال جاری انتخاب و معرفی مربیان برای گذراندن دوره‌های آموزشی خواهد بود.
کد خبر: ۶۳۳۹۰۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۲ 24 July 2018

مرتضی جمشیدی در نخستین جلسه ستاد سومین جام باشگاه‌های کتابخوانی استان خوزستان در سال ٩٧ که در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار شد اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی و ماندگار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در قبال آن ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها در خصوص ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سال‌های اخیر انتخاب پایتخت کتاب ایران، جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان بوده است.

وی با اشاره به انتخاب اهواز به عنوان اولین پایتخت کتاب ایران در سال ٩٣ افزود: در سال گذشته نیز شهرستان دزفول جزو سه شهر برگزیده پایتخت کتاب ایران در سطح کشور معرفی شد.

جمشیدی ادامه داد: از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب و جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان اشاره کرد که در سال گذشته ٢ روستا و ٢ باشگاه کتابخوانی از شهرستان رامهرمز موفق به کسب رتبه برتر شدند.

معاون فرهنگی و رسانه مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به این مطلب که جامعه هدف در طرح باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان هستند خاطرنشان کرد: این باشگاه‌ها از ١٢ تا ١٥ نفر از کودکان و نوجوانان تشکیل می‌شوند که زیر نظر مربیان مجرب و دوره دیده تعلیم خواهند دید.

مرتضی جمشیدی حداقل مدرک تحصیلی برای مربیان این طرح را مدرک کارشناسی عنوان کرد و افزود: مربیان پس از ثبت‌نام در این طرح و شرکت در یک دوره سه روزه برای حضور در این باشگاه‌ها آماده خواهند شد.

در این نشست همچنین اعضای حاضر در این جلسه به بیان دیدگا‌ه‌ها و طرح سوالات خود در خصوص باشگاه‌های کتابخوانی پرداختند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار