حیدر اسکندرپور چهارشنبه در آیین ورود دستگاه حفار مکانیزه TBM به ایستگاه رحمت خط دوم قطار شهری افزود: در حال حاضر عملیات اجرای خط دوم متروی شیراز به طول ده کیلومتر در حال اجراست.
کد خبر: ۶۳۴۷۵۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸ 25 July 2018

تابناک فارس به نقل از جماران: حیدر اسکندرپور ادامه داد: برای احداث خط دوم مترو شیراز سه هزار و 650 متر مربع حفاری انجام شده و اکنون این کار در میانه راه قرار دارد و تا میدان آزادی(فلکه گاز) نیزهمین مقدار حفاری باید انجام شود.
شهردار شیراز اضافه کرد: حفاری بخش دوم این پروژه از ایستگاه رحمت تا میدان آزادی از امروز(چهارشنبه سوم مرداد 97) آغاز می شود و تلاش می کنیم این کار در مدت زمان کوتاهی صورت پذیرد.
اسکندرپور بیان کرد: بلافاصله بعد از حفاری، ریل گذاری مسیر نیز انجام خواهد شد و امیدواریم با تهیه تجهیزات در یک فاصله زمانی قابل پیش بینی حداقل یک تونل از این مسیر به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به اینکه بهره برداری از خط یکم مترو شیراز حدود 17 سال به طول انجامید،این مدت را طولانی دانست و گفت: تلاش داریم که ظرف مدت کمتر از سه سال بتوانیم خط دوم را به بهره برداری برسانیم.
اسکندرپور اظهار داشت: خوشبختانه امسال با تدبیر مجلس و دولت حدود 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت برای تکمیل خط دوم به فروش خواهد رسید و اکنون مسیرهای قانونی برای دریافت این اعتبار طی شده و ظرف ماه های آینده این مبلغ به پروژه خط دوم قطار شهری شیراز تزریق خواهد شد.
خط دوم قطار شهری شیراز با حدود 15 کیلومتر طول که 10 کیلومتر آن از میانرود (جنوب شیراز)تا میدان آزادی(شمال شیراز) و پنج کیلومتر نیز از میدان آزادی تا کلبه(شرق شیراز) امتداد دارد که به گفته مسئولان شهرداری این شهر فاز اول این طرح که از شهرک میانرود تا میدان آزادی را شامل می شود تا حدود سه سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار