رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس گفت: بسیاری از مناطق استان مصلای مناسبی برای نماز جمعه ندارند و اعتبارات عمرانی نیز نزدیک به صفر بوده است.
کد خبر: ۶۳۴۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳ 25 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان امروز به مناسبت سالروز نخستین نماز جمعه در 5 مردادماه در جمع خبرنگاران حضور یافت و اظهار داشت: نماز عبادی و سیاسی جمعه تاثیر زیادی در فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی جامعه دارد زیرا در این نماز مواضع جمهوری اسلامی به گوش مردم و خواسته‌های مردم‌ نیز به مسئولین گوشزد می‌شود.

وی گفت: با توجه به گسترش فضای مجازی و تاثیرپذیری جوانان از این فضا بر آن شدیم که از این ظرفیت در جهت تبلیغ نماز جمعه استفاده کنیم البته با توجه به در پیش بودن سالروز اقامه اولین‌ نماز جمعه توسط آیت‌الله طالقانی برنامه‌‌هایی نظیر تقدیر از ائمه جمعه موقت، معرفی فعالین جوان‌ نماز جمعه و غیره در برنامه داریم.

حجت‌الاسلام‌ ملک‌مکان با بیان این‌که افزایش کیفیت معنوی نماز جمعه در دستور‌ کار قرار گرفته است افزود: بر این اساس برنامه راهبردی سه ساله‌ای در دست تدوین است تا بتوانیم فضای معنوی مطلوبتری را برای نمازگزاران ایجاد کنیم البته در‌ کنار این موضوع برنامه‌ریزی‌های میان مدت کوتاه و بلند‌ مدت نیز انجام شده است.

وی با اشاره به این که هیچ اعتبار عمرانی نداشته‌ایم گفت: با توجه به این که در 76 منطقه در استان نماز جمعه برگزار می‌شود اما بسیاری از این‌ مناطق مصلای مناسبی برای نماز جمعه ندارند و درباره تخصیص اعتبارات عمرانی نیز هیچ رویدادی رخ نداده است.

ملک‌مکان تصریح کرد: تاکنون اعتبارات عمرانی نزدیک به صفر بوده بنابراین هیچ پروژه جدیدی امسال اغاز نمی‌شود و تنها رویکرد تکمیل پروژه‌های ناتمام است.

وی افزود: برای تکمیل پروژه‌های ناتمام استانی بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار لازم است تا بتوانیم تمام پروژه‌های عمرانی در این‌ حوزه را در سراسر استان به بهره‌برداری برسانیم.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان فارس در‌ پاسخ مبنی بر نبود مصلا در شهر صدرا نیز گفت: شرکت عمران صدرا متعهد بر اجرایی کردن روند ساخت مصلای نماز جمعه شهر صدرا شده اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

ملک‌مکان گفت: رویکرد و هدف اصلی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه ایجاد نماز جمعه‌ای فراگیر و آماده‌سازی همه آحاد جامعه برای حضور در نماز عبادی و سیاسی جمعه است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار