مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس گفت: از استان فارس تعداد ۳۴ ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در رقابت‌های آسیایی و پارا آسیایی جاکارتای اندونزی حضور دارند.
کد خبر: ۶۳۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۹ 26 July 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حیدرعلی کامیاب کلانتری مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس با بیان اینکه از استان فارس تعداد ۳۴ ورزشکار در رشته‌های مختلف ورزشی در مسابقات آسیایی و پارا آسیایی جاکارتای اندونزی حضور دارند، افزود: با توجه به توانمندی ها و ظرفیت‌های بالای ورزشکاران این استان در رشته‌های متعدد ورزشی تعداد شرکت کنندگان در این دوره از رقابت‌ها نسبت به دوره قبل رشد چشمگیری داشته است به طوری که در بعضی از رشته‌های ورزشی که پتانسیل لازم را داشته اند جواز ورود به این رقابت‌ها را کسب کرده اند.

وی افزود: در این رقابت‌ها از استان فارس در رشته‌های جودو حبیب رنجبر و مهران ستار، در کشتی محمدعلی و محمدرضا گرایی، در کبدی سعیده جعفری، در تکواندو محمد رضا فتوحی، درهندبال فرزاد رستمی، بهرام رستمی و علی رحیمی، در ژیمناستیک سعیدرضا کیخا، در دوچرخه سواری فرانک پرتو آذر و فرزاد خدایاری و در رشته دوومیدانی مسلم نیا دوست پانزده ورزشکاری هستند که در رقابت‌های آسیایی حضور دارند.

مدیرکل ورزش وجوانان تصریح کرد: در رقابت‌های پارا آسیایی هم ۲۱ ورزشکار حضور دارند که در بسکتبال با ویلچر ندا فراستی، سمیه کهزاد پور، ناهید کرمی، سامان بلاغی و میلاد خردمند، در دوچرخه سواری بهرام سلیمانی، در تنیس روی میز امیر حسین حسینی پور و حسین زمانی پور، در رشته تیراندازی سمیرا ارم و ساره جوانمردی، در دوومیدانی محمد الوان پور، علی اصغر جوانمردی، عبدالرسول میرشکاری و آرزو رحیمی، در تکواندو مهتاب نبوی و در وزنه برداری علی غریب شی حضور دارند.

وی بیان کرد: همچنین در رقابت‌های پارا آسیایی و در بخش نابینایان در رشته دو و میدانی امید ظریف، در گلبال مریم آهون، در شنا محمددلیر، در دوومیدانی علیرضا فرح و در شطرنج بهرام محمدی راد حضور خواهند داشت.

مدیر کل ورزش و جوانان با یادآوری این مطلب که در دوره قبل بازی‌های آسیایی یعنی سال ۲۰۱۴ ورزشکاران استان فارس تنها با تک مدال خانم سعیده جعفری دررشته کبدی به کار خود پایان دادند ابراز امیدواری کرد که با افزایش سه برابری تعداد ورزشکاران استان در تیم‌های ملی در این رقابت‌ها، تعداد مدال‌های ورزشکاران فارس به ۴ الی ۵ مدال افزایش یابد.

وی با بان اینکه دبیر شورای عالی ورزش فارس انتظار افزایش مدال و تصاحب سکو‌های متعدد توسط ورزشکاران فارس براساس اطلاعات و آمار تحلیلی است افزود: برنامه ریزی روی ورزشکاران با استعداد استان در رشته‌های مختلف، راه اندازی و بهبود وضعیت دو پایگاه قهرمانی درشهر شیراز، همکاری با هیات‌های ورزشی که ورزشکاران دارای شانس کسب مدال در آن‌ها حضور داشتند ومیزبانی اردو و مسابقات مختلف از جمله فعالیت‌هایی است که ستاد بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی استان برای کسب نتایج هرچه بهتر در این مسابقات انجام داده است.

کامیاب همچنین با اشاره به اینکه در دوره قبل این مسابقات ۱۸ درصد از مدال‌های کسب شده در مسابقات پاراآسیایی کشور توسط ورزشکاران استان فارس به دست آمده بود افزود: امیدواریم دراین دوره سهم بازیکنان فارس به ۲۲ درصد افزایش یابد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار