نوزدهمین دوره مسابقات قهرمانی کشور پرثوآ پس از برگزاری دو روز رقابت با معرفی تیم‌های برتر در سالن پوریای ولی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۶۳۵۹۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۹ 28 July 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم:رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس اظهار داشت: در این دوره از رقابت‌ها، حدود 300 ورزشکار در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان از 15 استان کشور و در مدت دو روز با هم به رقابت پرداختند.

سیروس پاک فطرت با بیان اینکه مسابقات رزم پرثوآ روزهای چهارم و پنجم تیر 97 برگزار شد، افزود: در پایان این دوره از مسابقات، در رده جوانان تیم‌های اصفهان، گلستان و فارس الف به مقام نخست دست یافتند.

وی افزود: همچنین در رده نوجوانان تیم‌های تهران، خراسان شمالی و مرکزی به ترتیب اول تا سوم شدند و در رده نونهالان نیز مازندران، فارس الف و خراسان شمالی نیز مقام‌های اول تا سوم را کسب کرده و کاپ اخلاق نیز به تیم استان هرمزگان تعلق گرفت.

پاک فطرت از همکاری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، شورا و شهرداری صدرا و شیراز، معاونت فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، اداره کل ورزش و جوانان، فرماندهی انتظامی فارس، اورژانس و سیار دست اندرکاران در برگزاری مسابقه بزرگ پرثوآ قهرمانی کشور در شیراز قدردانی کرد.

رئیس انجمن پرثوآ فدراسیون ورزش‌های همگانی کشور نیز از سیروس پاک فطرت رئیس هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس، شهردار و شورای صدرا، دانشگاه آزاد اسلامی شیراز و همچنین اداره کل ورزش و جوانان استان فارس به جهت همکاری در برگزاری مسابقات پرثوآ قدردانی کرد.

نادر شکری با بیان اینکه پرثوآ ترکیبی از تکنیک‌های کشتی و رزم پهلوانی است گفت: این مهم باعث جذابیت این رشته ورزشی در سراسر کشور شده و روز به روز شاهد گسترش و توسعه این رشته هستیم.

شکری خاطرنشان کرد: در حال حاضر رشته پرثوآ در 28 استان کشور فعال است که در طول سال چندین مسابقه برای ورزشکاران این رشته در گروه‌های سنی مختلف ویژه آقایان و بانوان در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: خواستگاه این ورزش کشور جمهوری اسلامی ایران است و پرثوآ به معنای پهله و پهلوانی است و از لغت ایرانی در آن استفاده شده و ورزشکاران کشور ایران نیز حضور فعالانه در عرصه های ملی و بین‌المللی دارند.

شکری افزود: این ورزش در ایران خوب رشد کرده و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده و به دلیل جذابیت‌هایی که دارد در بسیاری از کشورها به عنوان یک ورزش مفرح محسوب می‌شود.

عباس ملک‌زاده شهردار صدرا نیز با عرض خوش‌آمدگویی به ورزشکاران شرکت کننده در این دوره از مسابقات، اظهار داشت: توجه به توسعه ورزش‌های همگانی یکی از اولویت‌های شهرداری صدرا است.

وی بیان کرد:توسعه فضاهای ورزشی در شهر صدرا با همکاری اداره کل ورزش و جوانان فارس برنامه‌ریزی شده و اجرای طرح‌های مختلف در این زمینه انجام می‌شود.

ملک‌زاده افزود: معتقدیم یکی از زیرساخت‌های مهم شهری در بحث توسعه ورزش است که این مهم با همکاری شورای شهر صدرا در حال محقق شدن است.

 مراسم اختتامیه مسابقات پرثوآ، با حضور سرهنگ محمود سلیمانی رئیس کمیته تکاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران، عبدالرحیم صفایی مدیرکل اداری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز، محمدیزدان پناه مدیرتربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس و عباس غلامپور رئیس تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی شیراز برگزارشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار