عضو شورای شهر اسلامی قزوین:
عبدالرزاقی گفت: میدان دروازه رشت(22 بهمن) یکی از الِمان های هویتی شهر بوده است و تخریب کامل آن بدون وجود دلایل فنی و ترافیکی پذیرفتنی نیست. این میدان باید در جهت حفظ ذهنیت تاریخی مردم شهر احیا شود.
کد خبر: ۶۳۶۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۲ 30 July 2018

‍ پروژه تراموا شکست خواهد خورد

به گزارش تابناک قزوین، عضو شورای اسلامی شهر قزوین اظهار کرد: میدان دروازه رشت(22 بهمن) یکی از الِمان های هویتی شهر بوده است و تخریب کامل آن بدون وجود دلایل فنی و ترافیکی پذیرفتنی نیست. این میدان باید در جهت حفظ ذهنیت تاریخی مردم شهر احیا شود.

وی افزود: در دوره سوم شورا نیز مشابه این اتفاق در حذف میدان سپه روی داد که یکی از بزرگترین اشتباهات حوزه مدیریت شهری در گذشته بود. حذف میادین قدیمی شهر در حالی که کمکی به حل مشکلات ترافیکی نمی‌کند؛ باید متوقف شود.

رئیس کمیسیون املاک و مستغلات شورای شهر ضمن انتقاد به عدم اطلاع رسانی مصوبات شورای ترافیک به اعضای شورای شهر، گفت: میدان دروازه رشت با آن سابقه تاریخی تخریب می‌شود ولی اعضای شورای اسلامی شهر که ناظر بر عملکرد مدیریت شهری هستند؛ از حذف این میدان مطلع نیستند.

 عبدالرزاقی با اشاره به مباحث مربوط به راه اندازی تراموا (قطار شهری)، گفت: با توجه به نظرات کارشناسان در این زمینه، نمی‌توان آینده خوبی برای تراموا متصور بود. پروژه تراموا مشابه پل امام رضا(ع) خواهد شد که امروزه ما نیز آن را مورد انتقاد قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: اجرای چنین طرحی در خیابان امام خمینی(ره)، خیابان طالقانی با عرض باریکشان، که شاهراه اقتصادی شهر هستند؛ جای نگرانی دارد. بنده با اجرای پروژه تراموا مخالف هستم و باور دارم که این پروژه شکست خواهد خورد.

این عضو شورا ادامه داد: مقرر است تا ۸۰۰ میلیون تومان برای تحقیقات این پروژه هزینه شود. همیشه اولین بودن به نتیجه مطلوب نخواهد رسید زیرا که اولین بودن همراه با خطاهای پرشمار خواهد بود. لازم است در این زمینه صبر بیشتری به خرج دهیم و از تجربیات گذشته استفاده کنیم.

عبدالرزاقی در پایان با ارائه پیشنهادی در حوزه ورزش گفت: دو میلیارد تومان از شش میلیارد بودجه اضافه ای که برای پروژه دوربرگردان پل نصر در نظر گرفته شده، برای مباحث ورزشی و به خصوص طرح احداث چهار پروژه ورزشی در چهار نقطه شهر اختصاص یابد تا طی سال آینده برای ادامه این طرح بودجه ای جدا در نظر گرفته شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار