استاندار فارس گفت: امروز باید وفاق، وحدت و همدلی برای عبور از بحران‌های پیش رو مدنظر باشد و در این راه سلایق کنار گذاشته شود.
کد خبر: ۶۳۸۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳ 03 August 2018

اسماعیل تبادار استاندار فارس در نشست مشترک شورای اداری و فعالان اقتصادی شهرستان فراشبند، گفت: دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون عزم خود را جزم کرده اند تا نظام جمهوری اسلامی ایران را دچار مخاطره کنند، اما مردم، بحران‌ها را یکی پس از دیگری با موفقیت سپری کردند.

وی، به شرایط امروز جامعه و تنگنا‌های پیش رو اشاره کرد و گفت: امروز روز‌های سخت کاری است و با گذشته‌ها تفاوت دارد لذا امروز کار جانانه و سخت طلب می‌کند و مدیران استان باید در شرایط کنونی تلاش خود را دوچندان کنند.

تبادار همچنین با اشاره به نقش مردم در عبور از بحران‌های پیش روی کشور، افزود: بعد از عنایت خدا و رهبری‌های حکیمانه امام راحل و پس آن رهبر معظم انقلاب، این نظام از بحران‌های عدیده عبور کرده است و قطعا نیز به یاری خدا و همت مردم با هماهنگی، وحدت، وفاق و همدلی شرایط سخت امروز را سپری خواهیم کرد.

استاندار فارس وحدت، همدلی و وفاق را ضرورت امروز جامعه دانست و یادآور شد: همیشه از داشتن وحدت و وفاق سود برده ایم، در بحران‌ها سلایق را کنار گذاشته ایم به گونه‌ای که در دوران دفاع مقدس سلایق معنا نداشت و همه با وحدت برای پیروزی تلاش می‌کردند.

وی، همچنین به تبلیغات گسترده و جنگ روانی دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و افزود: در این شرایط همگان باید هوشیار باشند و هوشمندانه گام بردارند.

تبادار به رفتار‌های برخی کشور‌های مدعی دموکراسی و حقوق بشر اشاره کرد و گفت: این کشور‌ها بویی از حقوق بشر و مراوده صحیح بین المللی نبردند.

وی با تاکید بر اینکه برجام ثابت کرد که ایران اهل مذاکره و گفتگو است و اهل ماجراجویی نیست، بیان کرد: آمریکا دم از مراوده با دنیا می‌زند، اما وقتی تمام دنیا برجام را پذیرفته اند بدون هیچ دلیلی از آن خارج می‌شود که این نشان دهنده عدم پایبندی این کشور به تفاهم نامه‌های بین المللی است و بی اعتمادی کشور‌ها به آمریکا را تقویت می‌کند.

وی ادامه داد: ایران براساس حکمت، مصلحت و منافع مردم پای هر میز مذاکره‌ای می‌نشیند و به هیچ وجه دست از حکمت، مصلحت، منافع مردم و ارزش‌های نظام برنمی دارند.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: امیدواریم بحران‌های جزئی پیش رو را با عنایت خدا، همت مردم و تلاش مسئولان پشت سر بگذاریم.

تبادار اظهارکرد: وقتی می‌گوییم مردم نقش آفرین هستند و این حکومت بعد از خدا به مردم اتکا دارد باید چگونگی مراوده با مردم را برای خودمان بازتعریف کنیم و اگر اشکالی در رفتارمان با مردم مشاهده کردیم، بازنگری داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر مردم در بحرانی‌ترین شرایط خوش قولی و صداقت را در رفتار و کردار مسئولان ببینند قطعا همه مشکلات را به جان می‌خرند و مراوده و مدارای صحیح را خواهند داشت.

استاندار فارس در ادامه به خواسته‌ها و مطالبات مردم فراشبند در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و خطاب به مدیران استان گفت: این مطالبات مردم باید پیگیری شود تا به سر منزل مقصود برسد.

تبادار در ادامه با انتقاد از طولانی شدن روند بهره برداری از محور فیروزآباد به فراشبند، از مدیرکل راه و شهرسازی استان خواست تلاش خود را بکار بگیرد تا در هفته دولت سال جاری شاهد بهره برداری از این محور باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، مساله بیکاری را یکی از آفت‌های بزرگ جامعه امروز دانست و تاکید کرد: همه مدیران استان باید تلاش خود را برای رفع این نگرانی‌ها در حوزه اشتغال بکار بگیرند.

نماینده عالی دولت در استان فارس یادآور شد: نرخ بیکاری در سال ۱۳۹۲، ۱۶.۸ درصد بوده که در سه ماهه نخست سال جاری به ۹.۹ درصد کاهش یافته است.

تبادار افزود: کاهش نرخ بیکاری در استان، دلالت بر آن ندارد که بیکار در جامعه نداریم بلکه نشان دهنده آن است که روند طی شده امیدوار کننده است.

وی ادامه داد: در سال جاری ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در استان به بهره برداری می‌رسد در راستای رفع نگرانی‌ها در حوزه اشتغال است.

استاندار فارس در ادامه به عملیات اجرایی محور فراشبند- نوجین- مسقان- شیراز اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌ها می‌تواند زمینه عمران و آبادانی را فراهم کند و اگر جاده ۳۴ کیلومتری فراشبند- نوجین- مسقان- شیراز به بهره برداری برسد گشایشی در عمران و آبادانی است.

تبادار بیان کرد: از شیراز تا فیروزآباد حداقل ۴۵۰ تا ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه در حوزه راه پیش بینی شده است.

وی در ادامه به درخواست و مطالبات مردم فراشبند پیرامون پالایشگاه اشاره کرد و گفت: فاز دوم پالایشگاه فراشبند باید فعال و زمینه اشتغال بیشتری را برای منطقه فراهم کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار