به مناسبت روز خبرنگار دوشنبه 15 مردادماه مراسم تجلیل از خبرنگاران نی‌ریز توسط شورای شهر و شهرداری نی‌ریز برگزار شد. در ابتدای این مراسم شهردار نی‌ریز با تأکید بر اینکه مسئول باید به مردم و جامعه پاسخگو باشد به بیان عملکرد شهرداری پرداخت و گفت: خوشبختانه شهرداری نی‌ریز به ثبات دست یافته و از آن بدهی ۷ میلیاردی به یک بدهی 1.5 میلیاردی رسیده و دیگر از اعتصاب، تحصن و دعوا خبری نیست.
کد خبر: ۶۴۰۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۲ 07 August 2018

تابناک فارس به نقل از هورگان: در ابتدای این مراسم شهردار نی‌ریز با تأکید بر اینکه مسئول باید به مردم و جامعه پاسخگو باشد به بیان عملکرد شهرداری پرداخت و گفت: خوشبختانه شهرداری نی‌ریز به ثبات دست یافته و از آن بدهی ۷ میلیاردی به یک بدهی 1.5 میلیاردی رسیده و دیگر از اعتصاب، تحصن و دعوا خبری نیست.

حامد فرغت افزود: امروز که با شما صحبت می‌کنم ساختمان دوم آتش نشانی به سرعت در حال ساخت است و مجوز پمپ بنزین ظرف ۴۸ ساعت اخیر صادر شده و کارگاه سنگ‌شکن شهرداری هم مشغول به کار می‌باشد.

در ادامه قرایی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه عینک بد بینی به خبرنگار باید از بین برود گفت: خبرنگاران پلی بین مردم و مسئولان هستند. بدبینی به خبرنگار باعث کند شدن قلم خبرنگار و در نهایت آسیب به جامعه می شود.

سردبیر نی‌ریزان فارس هم در این جلسه نشریات، شورای شهر و شهرداری را به عنوان نهادهای مدنی خواند که باید همیشه در کنار مردم و پیگیر خواست آنها باشند و در این صورت است که وجهه مردمی خود را از دست نخواهند داد.

امین رجبی گفت: در این ۱۷ سال کار مطبوعاتی سعی کرده‌ایم وکیل الرعایا باشیم نه وکیل‌الدوله.

وی گفت: متأسفانه جامعه ما شفاف نیست. در این شرایط غبارآلود، فساد مثل موریانه پایه‌های نظام را می‌خورد و یکی از مهمترین علتهای این مسئله نبود مطبوعات آزاد است. چندی پیش یکی از خبرنگاران پرده از واگذاری املاک نجومی در شهرداری تهران برداشت اما به جای آن که با متخلفان برخورد شود، با خبرنگار برخورد شد و ادامه کارش با مشکل روبرو گردید.

س از آن دبیر بخش خبر نی‌ریزان فارس سخن گفت و خواستار ادامه پیگیری‌ مشکلات شهرستان در جلسات شورای شهر نی‌ریز شد.

محمد جلالی گفت: خوب است شورای شهر پیگیر مصوبات گذرانده شده در جلسات شورا با مسئولان باشد. همچنین بهتر است جلسه شورا با مسئولان از قبل اعلام شود تا مردم پیشنهادات و سؤالات خود را با شورا در میان بگذارند.

مدیرمسئول نای‌ذی نیوز، این سایت خبری و هفته‌نامه خبر مردم را اولین رسانه‌های منتقد شهرستان اعلام کرد و گفت: همین رویه سبب شد تا دو سال پیش شهرداری از من به خاطر تشویش اذهان عمومی به دادگاه شکایت کند. درخواست‌های ما تعیین تکلیف جایگاه سوخت، ایستگاه آتش‌نشانی، و کارخانه شن و ماسه شهرداری بود. دغدغه‌هایی که امروز شهردار هم آن را بیان کرد اما متأسفانه در آن زمان به عنوان یک فرصت به آن نگاه نشد و با دیده تهدید با آن برخورد گردید.

محمدمهدی توکل با بیان اینکه مطبوعات باید صداقت داشته باشند هر این صداقت تلخ باشد گفت: ما شورایی می‌خواهیم غیرسیاسی و عادل؛ شورا باید قانون محور باشد نه سفارش محور؛ مردم از شورا پیگیری می‌خواهند و شورا باید پاسخگوی مردم باشد.

وی با بیان اینکه درگیری‌ها در شورا کم شده و اعتراض کارگران به حداقل رسیده و این نشان از فعالیت مثبت شورا است گفت: اگر درخواست‌هایی مثل جایگاه سوخت و آتش‌نشانی انجام شود مردم و رسانه‌ها از شما تجلیل می‌کنند. در شورا یک تیم همگون دارید و همین باعث پیشرفت در کار شما می‌شود.

توکل در نهایت خواستار راه‌اندازی خانه مطبوعات در نی‌ریز شد.

زهرا هیهات نماینده خبرگزاری فارس در نی‌ریز با بیان اینکه بهتر است مسئولان تمام رسانه‌ها را ببینند و تک‌بعدی به این مسئله نگاه نکنند گفت: متأسفانه در تهیه خبر و گزارش، مسئولان تنها یک رسانه را می‌بینند و برای ما که خانم هستیم تهیه گزارش و خبر در این شرایط به مراتب سخت‌تر است.

پس از آن رئیس شورای شهر نی‌ریز با بیان این که نشریات باید آزادانه عمل کنند گفت: تمام تلاش ما در شفافیت عملکرد بوده است.

مسعود لایقمند با انتقاد از اینکه در نی‌ریز پایگاهی برای آمایش منابع انسانی وجود ندارد گفت: متأسفانه در نی‌ریز نمی‌دانیم که چند کارگر، چند خبرنگار و... داریم. تمام دغدغه ما این بود که مبادا خبرنگاری بوده باشد و ما نتوانسته باشیم او را به این جلسه دعوت کنیم.

ما به دسترسی آزاد اطلاعات اعتقاد داریم و حضور خبرنگاران در تمام جلسات شورا آزاد است.

وی با بیان اینکه نقدها نباید کورکورانه باشد گفت: نباید کاری کرد تا نخبگان شهر نی‌ریز در فعالیت‌ها شرکت نکنند و روزی برسد که در انتخابات شورا هیچ کس حاضر به عرضه خود نباشد.

وی شورای پنجم را بی‌حاشیه‌ترین و شفاف‌ترین شوراها در ادوار مختلف خواند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار