مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی در نشست هماهنگی بیمه اتباع خارجی استان فارس که با حضور مدیر کل اتباع استانداری ، مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مدیر کل تامین اجتماعی این استان برگزار شد با اشاره به ماده ۵ قانون تامین اجتماعی گفت : بر اساس این قانون اتباع خارجی که در کشور اشتغال دارند مشمول تمام خدمات بیمه به جز بیمه بیکاری می شوند.
کد خبر: ۶۴۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲ 08 August 2018

تابناک فارس به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی:دکتر احمدرضا خزاعی نشان کرد: از سال ۹۴ تا پایان اردیبهشت امسال ۳۷ هزار و ۲۱۹ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه جامعه مخاطبین سازمان ، اتباعی هستند که به صورت مجاز در کشور زندگی می کنند، اظهار کرد: در بخش بیمه اجباری اتباع مجازی که گواهی کار داشته باشند از خدمات بیمه بهره‌مند می‌شوند.
دکتر خزاعی از مسئولان دفتر اتباع و مهاجرین خارجی استانداری و اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس خواست تا با تعامل وهمیاری بیشتر اداره کل تامین اجتماعی زمینه تشویق و ترغیب اتباع خارجی را برای استفاده از خدمات بیمه ای فراهم آورند.
مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد : وقتی حق اقامت برای کسی در کشور ایجاد می شود حق اشتغال نیز برای او فراهم می‌شود . به همین دلیل باید از خدماتی همچون خدمات بیمه نیز برخوردار شوند.

بهره مندی اتباع خارجی از خدمات بیمه ای تامین اجتماعی

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس نیز در این نشست گفت: بر اساس تفاهم نامه ای بین این اداره کل با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس برای بیمه شدن اتباع خارجی مجاز شاغل در استان برنامه ریزی می شود.
عبدالکریم نباتی اظهار کرد: استان فارس چهارمین استان کشور از لحاظ جمعیت، مساحت و همچنین جمعیت بیمه شده است.
وی با بیان اینکه ۷۱۸ هزار بیمه شده اصلی در استان فارس حضور دارند، تصریح کرد: با احتساب افراد تبعی وخانوار این بیمه شدگان، قریب به ٢ میلیون و ١٢٠ هزار نفر در استان فارس از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند به بیان دیگر ۴۴ درصد از جمعیت استان فارس مخاطبان سازمان تامین اجتماعی هستند.
به گفته نباتی ۱۳۸ هزار خانوار مستمری بگیر ، ماهانه مبلغ ۲۰۶ میلیارد تومان بعنوان مستمری از این سازمان دریافت می دارند.
مدیر کل تامین اجتماعی فارس اظهارداشت: با توجه به اینکه این سازمان ، سازمانی درآمد هزینه‌ای است و باید درآمد مورد نیاز را خود تامین کندبه همین لحاظ باید در تصویب قوانین مربوط به این سازمان کار کارشناسی صورت گیرد و در تصویب آیین نامه ها ، بعد مالی آن نیز لحاظ شود.
به گفته وی در حال حاضر ۱۲۲۳ نفر از اتباع خارجی در استان فارس به صورت اجباری یا در قالب مشاغل آزاد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

سهراب مختاری، مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس، نیز در این جلسه با اشاره به سابقه دیرین کشور ایران در حوزه اشتغال و حمایت از اتباع خارجی، بر لزوم به اشتراک گذاری اطلاعات این اداره و اداره کل تامین اجتماعی استان و استفاده بهینه از ظرفیت های موجود تاکید کرد.

مختاری با بیان اینکه در فارس ۲۴ هزار تبعه مجاز مشمول قانون کار حضور دارند، گفت: تاکنون برای ۲۲ هزار نفر از آنها کارت صادر شده است .
وی با تاکید بر اینکه بین ۱۲۰۰ نفر تبعه تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی و ۲۲ هزار تبعه ای که کارت مجاز برای زندگی در استان فارس دریافت کرده‌اند فاصله زیادی وجود دارد خاطرنشان کرد: تعدادی از اتباع خارجی سال ها حق بیمه پرداخت کردند اما زمانی که بازنشسته می شوند در سابقه کار آنها هیچگونه مدارکی وجود ندارد.
مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان فارس خواستار به حداقل رسیدن فاصله این دو عدد شد و بیان کرد: کارفرما مکلف است هر بار برای بیمه لیست جدید دقیق و به روز ارائه دهد.

مطالب مرتبط
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار