امام جمعه کازرون: با تاکید اینکه نشریات نباید عامیانه مطلب زده و تیتر بنویسند، بلکه کارشان عالمانه باشد به خبرنگاران و رسانه‌ها توصیه کرد دقت کنند تا مطالبشان التهاب آفرین نباشد.
کد خبر: ۶۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۲ 08 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:حجت‌الاسلام محمدخرسند بعدازظهر امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان کازرون با تبریک روز خبرنگار و آغاز به‌کار هفته‌نامه کوه‌چنار اظهارداشت: در شرایط حساس فعلی کشور، رسانه‌ها باید در بحث امیدآفرینی در مقابل رسانه‌های دشمن که خبرهای تلخ و ناامید کننده راست و دروغ را منتشر می‌کنند، نقش موثری داشته باشند.

وی با بیان اینکه رسانه‌های دشمن مدام مشکلات را بیان می‌کنند گفت: این رسانه‌ها اگر دلسوز هستند، راه‌کار باید ارائه دهند، در حالی که همه مشکلات را به خوبی می‌شناسند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: مشکلات امروز در چندسال اخیر توسط رهبری انقلاب پیش بینی شد و بارها هشدار دادند و این را می‌توان در نامگذاری سال‌های اخیر مشاهده کرد اما شوربختانه گوش برخی‌ها این مطالب را نمی‌شنید.

خرسند با بیان اینکه همین اگر تمام قوا برای حل مشکلات کنار هم قرار گیرند، از این شرایط به خوبی عبور می‌کنیم گفت: خبرنگاران باید واقعیت‌ها را نوشته و با عدالت نسبت به موضوعات برخورد کنند.

وی پرداختن به مسائل قومی و محلی را خط قرمز خبرنگاران دانست و اظهارداشت: بحث مسائل تقسیمات کشوری و ... باید به قانون، منطق و استدلال واگذار شود.

امام جمعه کازرون تاکید کرد: موضوع تفرقه‌اندازی شاید در کوتاه مدت برای کسانی فوایدی داشته باشد، اما در دراز مدت هیچ سودی ندارد.

خرسند با تاکید اینکه نشریات نباید عامیانه مطلب زده و تیتر بنویسند، بلکه کارشان عالمانه باشد به خبرنگاران و رسانه‌ها توصیه کرد دقت کنند تا مطالبشان التهاب آفرین نباشد.

وی با اشاره به اینکه دقت در انتشار خبر و محتوا به معنای سانسور نیست بلکه به معنای حفظ مصالح است از مسوولان خواست تا رسانه‌های منتقدشان را بیشتر تحویل بگیرند چراکه نقد آنها از سر دلسوزی است.

امام جمعه کازرون با اشاره به اینکه نباید درب نقد و مطالبات رسانه‌ها بسته شود، گفت: مدیران باید در برابر کم کاری‌ها عذرخواهی کرده نه اینکه به خاطر نقد، با خبرنگاران برخورد کنند.

خرسند با بیان اینکه خبرنگار باید شجاعانه مشکلات و کم کاری مسوولان را منعکس کند تاکید کرد: این به معنای تضعیف نظام نیست بلکه راهی است که زمینه جمع و جور شدن مدیر را فراهم می‌کند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: خبرنگاران باید کنار کم کاری‌ها، خدمات را هم منعکس کنند و این حجم عظیم خدمات باید منعکس شود.

وی یکی از وظایف خبرنگاران را مطالبه‌گری از تعهدات مدیران عنوان کرد و گفت: باید دقت شود، اصحاب رسانه‌ با خودشان درگیر نشوند چرا که رسانه‌ها باید صدای مردم و مدیران شهرستان باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار