شهرام کمال زاده در آستانه ۲۱ مرداد روز گرامیداشت صنایع کوچک افزود: حضور واحد‌های فعال و شاخص سازنده تجهیزات صنعت نفت در شهرک‌های صنعتی فارس شرایطی را فراهم ساخته تا این استان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های کشور در حوزه نفت و گاز مطرح شود.
کد خبر: ۶۴۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۹ 08 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های موجود در مرکز مبادلات نظام پیمانکاران فرعی (SPX) استان فارس در بخش طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی گفت :این مرکز آماده تامین نیاز صنایع نفت و گاز و پتروشیمی استان و کشور است.

شهرام کمال زاده در آستانه ۲۱ مرداد روز گرامیداشت صنایع کوچک افزود: حضور واحد‌های فعال و شاخص سازنده تجهیزات صنعت نفت در شهرک‌های صنعتی فارس شرایطی را فراهم ساخته تا این استان به عنوان یکی از مهمترین قطب‌های کشور در حوزه نفت و گاز مطرح شود.
وی تصریح کرد: ۱۸ درصد از واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی فارس در بخش صنایع فلزی مشغول به فعالیت هستند که در این بخش تعدادی از واحد‌های شاخص کشور که دارای تولیدات منحصربه‌فرد در سطح کشور و حتی جهان محسوب می‌شوند حضور دارند .
کمال زاده اضافه کرد: برخی از طراحی‌ها و ساخت تجهیزات صنعت نفت نظیر کولر‌های هوایی، بویلر‌ها، تجهیزات احتراقی و سیستم‌های فلر و کانوکشن کویل‌ها که توسط واحد‌های صنعتی استان انجام می‌شود در سطح کشور و خاورمیانه منحصربه‌فرد است.
وی گفت: نزدیکی و همجواری فارس به پارس جنوبی، ظرفیت مناسبی را برای این استان برای تبدیل شدن به یکی از مهمترین قطب‌های طراحی و ساخت تجهیزات صنعت نفت و گاز و پتروشیمی فراهم ساخته و به علت شرایط و الزامات خاص در حمل و نقل تجهیزات و سازه‌های صنعت نفت، ساخت تجهیزات در استان فارس از لحاظ مختلف دارای اهمیت است.
شرکت بهره برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی یکی از سه شرکت زیر مجموعه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران است که بیش از ۳۰ درصد گاز مصرفی کشور را تامین می‌ کند .
در حال حاضر این شرکت دارای پنج منطقه عملیاتی نار و کنگان، آغار و دالان، پارسیان، سرخون و گشوی جنوبی و سروستان و سعادت آباد است که شامل ۹ میدان گازی آغار، دالان، نار، کنگان، سرخون، تابناک، هما، وراوی، شانول و دو میدان نفتی سعادت آباد و سروستان است.
گستره عملیاتی این شرکت در استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان است و در آینده با بهره برداری از میادین اکتشافی جدید به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری نیز توسعه می‌یابد.
علاوه بر ۱۱ میدان فعال، ۳۷ میدان اکتشافی جدید در حوزه عملیاتی این شرکت قرار دارد که طی سال‌های آتی توسعه و راه اندازی تعدادی از آن‌ها در برنامه قرار دارد.
این شرکت که ستاد مدیریتی آن در شیراز قراردارد، سال گذشته بیش از ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز و ۲۰ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه میعانات گازی و نفت تولید کرده که ارزش انرژی آن‌ها معادل با ۳۸۵ میلیون بشکه نفت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار