۱۷۰ نقطه حادثه خیز در جاد‌های فارس شناسایی شده است که با رفع مشکلات این نقاط میزان تصادف ها در استان کم می شود. است.
کد خبر: ۶۴۱۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: از این تعداد ۴۰ نقطه اصلاح سازی شده، ۲۰ نقطه در حال اصلاح و ۳۰ نقطه دیگر هم در حال تحویل به پیمانکار است.
سیاهپور افزود: در سطح استان ۱۵ گردنه حادثه خیز وجود دارد که وضعیت ۹ گردنه بسیار نگران کننده است و باید برای رفع مشکلات آن اقدام شود.
وی گفت: این ۹ گردنه شامل گردنه ابوالحیات، باجگاه، لای رز، موک، تیرمارگون، تنگ تیزاب، چاهو، حلب گیر و کولی کش است.
سیاهپور در خصوص عمده‌ترین مشکلات این نقاط حادثه خیز گفت: پیچ، شیب تند، نداشتن حفاظ، اختلاف سطح راه با شانه راه و در برخی جاده‌ها و نداشتن روشنایی از عمده‌ترین مشکلاتی است که این جاده‌ها را در لیست نقاط حادثه خیز استان قرار است.
وی ادامه داد: بیشترین تصادفات جاده‌های فارس مربوط به جادهد‌های فسا، جاده‌های اطراف شیراز، سپیدان، کازرون است.
مدیر کل حمل و نقل جاده‌ای فارس گفت: استان فارس ۱۷ هزار کیلومتر راه هم سنگ دارد و به همین دلیل بیشترین تصادفات مربوط به این استان است.
وی تاکید کرد: اگر در حال حاضر بودجه‌های استان اجازه ایمن سازی جاده‌ها را نمی‌دهد ضروری است که با ریختن خاکریز و یا حتی نصب موانع برای رفع حداقلی مشکلات نقاط حادثه خیز اقدام شود.
فرمانده پلیس راه شمال فارس هم بیان کرد: از لحاظ شدت نیز بیشترین تصادفات جاده‌های فارس مربوط به غرب و جنوب غرب استان از جمله بوشهر، کازرون، شیراز، قائمیه و فراوانی تصادف در جاده‌های شمالی فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار