معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که طی یک ماه گذشته با توجه به اعمال خاموشی‌های برنامه‌ای آمار شهروندانی که در آسانسور محبوس شده‌اند افزایش چشمگیری داشته است.
کد خبر: ۶۴۱۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز: نامجو وصالی گفت: با توجه به قرار داشتن در فصل گرما و افزایش مصرف برق و شاهد خاموشی‌های برنامه‌ریزی شده در شیراز هستیم.

وی با اشاره به اینکه به علت خاموشی برق در طول روز آمار محبوس شدن شهروندان در آسانسور افزایش یافته است، افزود: تنها در روز چهارشنبه ۱۶ مرداد ۲۰ مورد عملیات آتش‌نشانی برای رهایی محبوسین در آسانسور انجام شده و طی آن ۲۵ شهروند رها شده‌اند.

این مسئول آتش‌نشانی در شیراز با اشاره به اینکه احتمال سقوط آسانسورها در زمان قطع شدن برق بسیار کم است، تصریح کرد: هوای داخل کابین آسانسور برای تنفس تا رسیدن نیروهای امداد کفایت می‌کند.

وصالی تاکید کرد: با توجه به اطلاع رسانی زمان بندی قطع برق مناطق مختلف در شیراز توسط اداره برق، مدیران آپارتمان‌ها می‌توانند در زمان‌های نزدیک شدن به قطع برق، آسانسور را از مدار خارج کنند.

معاون آتش‌نشانی شیراز با تاکید براینکه هنگام حبس در آسانسور فرد باید ضمن حفظ خونسردی خود، با سامانه‌ی ۱۲۵ تماس بگیرد؛ گفت: انجام هرگونه اقدامی از سوی افراد غیرفنی و ناآگاه ممکن است عواقب خطرناکی به همراه داشته باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار