دفاتر الکترونیکی دستگاه قضایی در تمامی شهرستان‌های فارس راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۶۴۱۲۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: تا پایان مرداد تعداد دفاتر الکترونیکی دستگاه قضایی در سطح استان به ۳۰ دفتر می‌رسد.

وی با بیان اینکه به منظور تحقق استفاده از فناوری‌های نوین و الکترونیک این دفاتر در سراسر استان راه‌اندازی می‌شود، افزود: راه اندازی این دفاتر علاوه بر کاهش هزینه‌ها و کاهش مراجعه حضوری به دستگاه‌های قضائی باعث تسهیل و تسریع در انجام خدمات قضایی می‌شود.

القاصی‌مهر اظهار داشت: این دفاتر به منظور تسهیل و دسترسی مردم به خدمات قضایی و سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به پرونده‌های قضایی مردم و جلوگیری از اطاله دادرسی با استفاده از فناوری‌های نوین دفاتر خدمات قضائی راه اندازی می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: این دفاتر با هدف ارایه خدمات به مردم تشکیل شده است و اشخاص با مراجعه به این دفاتر می‌توانند دادخواست خود را تقدیم کرده و کارشناسان حقوقی این دفاتر نیز با توجیه و ارشاد قانونی از طرح دعاوی واهی جلوگیری کرده و از ابتدای کار نواقص و اشکالات برطرف می‌شود.

القاصی مهر از راه‌اندازی سامانه «ثنا» خبر داد و افزود: این اقدام برای جلوگیری از مراجعه حضوری مردم به دستگاه قضا طراحی شده و افرادی که مشکل قضایی دارند با ثبت درخواست الکترونیکی می‌توانند از جرئیات جریان کار آگاه شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار