مسئول دبیرخانه کانون های مساجد فارس گفت: بیش از ۲۰ هزار عنوان برنامه در ۹ محور در بیش از ۹۰۰ پایگاه اوقات فراغت فارس برگزار می شود که تعداد پایگاه ها و میزان برنامه ها به ترتیب به میزان یکصد پایگاه و پنج هزار برنامه نسبت به سال گذشته افزایش دارد.
کد خبر: ۶۴۱۳۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: حجت الاسلام حسین امیدی، مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس امروز (18 مرداد) در نشست خبری هفته اوقات فراغت 97 که در محل این دبیرخانه برگزار شد، گفت: بیش از 20 هزار عنوان برنامه در 9 محور در بیش از 900 پایگاه اوقات فراغت فارس برگزار می شود که تعداد پایگاه ها و میزان برنامه ها به ترتیب به میزان یکصد پایگاه و پنج هزار برنامه نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با فرارسیدن فصل تابستان برنامه های ویژه اوقات فراغت در قالب طرح «آسمانی ها» با همکاری کانون های فرهنگی و هنری مساجد فارس اجرا می شود، افزود: یک هزار و 203 کانون فرهنگی هنری به عنوان پایگاه های اوقات فراغت در مساجد نقاط مختلف فارس از جمله شهرستان ها، شهرها و روستاهای تابعه فعالیت دارند.

 

حجت الاسلام امیدی با تاکید بر اینکه برنامه های متنوعی در زمینه های قرآنی، فرهنگی، هنری، آموزشی، اعتقادی، ادبی، ورزشی، علمی و اردویی برای نوجوانان و جوانان و همچنین اقشار مختلف در 2 بخش برادران و خواهران اجرا می شود، یادآور شد: در همین ایام مناسبت های ملی و مذهبی از جمله اعیاد مذهبی و ملی و همچنین ولادت ها و شهادت های اهل بیت (ع) در کانون های مساجد فارس برگزار می شود.

 

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد فارس اظهارداشت: با هماهنگی های لازم از طریق تعامل با 40 نهاد دولتی و خصوصی استان انجام شده است که خدمات را به شکل تخفیف های 30 الی 60 درصد به اعضای کانون های مساجد ارائه خواهند کرد.

 

وی با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس همچنین گفتمان ها و نشست های علمی، پاسخگویی به شبهات مذهبی و دینی، برپایی اردو های درون و برون استانی، مسابقات ورزشی، مسابقات کتابخوانی همراه با نمایشگاه های کتاب، برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های مختلف تحصیلی، علمی، هنری در طول فصل تابستان در دستور کار خود قرار داده اند که در حال اجراست، یادآور شد: با توجه به فعالیت 39 کانون تخصصی، 81 خانه نور، پنج کانون دانشگاهی، 36 کانون در مصلی های نمازجمعه و پنج خانه دیجیتال مساجد در سطح استان فارس برنامه های اوقات فراغت فصل تابستان را در رشته های تخصصی از جمله قرآن، نماز، آموزش، پژوهش، همایش ها و مناسبت ها، هنرهای تجسمی، عفاف و حجاب، مشاوره، کتابخانه، سمعی و بصری، ورزش، هنرهای نمایشی و سرود، برگزار خواهند کرد.

 

به گفته حجت الاسلام امیدی، 389 کتابخانه مخزن دار و 226 کتابخانه باز شبستانی در مساجد استان فارس هم در ایام فصل تابستان برنامه های ویژه ای را برای اعضای کانون، کتابخانه و همچنین اقشار مختلف مردم اجرا خواهند کرد که استفاده از سالن مطالعه و مسابقات کتابخوانی از آن جمله است.

 

وی یادآور شد: در بخش خواهران هم برنامه های مختلفی از جمله کارگاه های آموزشی ویژه بانوان مسجدی با موضوع های عفاف و حجاب، زن و خانواده، دوره های آموزشی تربیت دینی فرزند و مهارت های زندگی، کارآفرینی به خصوص برای بانوان بی سرپرست با برگزاری کلاس های هنری، برگزاری کلاس های آموزشی در رشته های صنایع دستی نظیر فرش، خیاطی و گلسازی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اقدام به تولید محصولات داخلی در حال برگزاری است.

 

حجت الاسلام امیدی بر لزوم تشویق و توجه به کودکان، نوجوانان و جوانان در مساجد تاکید کرد و اظهار داشت: به طور حتم تشویق اصحاب مسجد در ذهن آن فرد باقی می ماند و امام جماعت، هیئت امنا و خادمین مساجد باید با روی گشاده پذیرای گروه های ذکر باشند.

 

وی که به تازگی به عنوان امام جماعت مسجد ابوالفضل (ع)، شهرک جانبازان منصوب شده است، افزود: به خاطر نزدیکی مسجد به باغ جنت و در راستای تعظیم و اشاعه شعائر است، نمازهای مغرب و عشای مسجد را در روزهای جمعه در باغ جنت برپا خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار