ریس مرکز بهداشت شهدای انقلاب دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:مهمترین علت تعطیلی در اکثر واحدهای پلمب شده توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری‌های میکروبی بوده است.
کد خبر: ۶۴۱۳۵۴
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۱ 09 August 2018

قاسمپور با بیان اینکه مهمترین علت تعطیلی در اکثر واحدهای پلمب شده توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری‌های میکروبی بوده است، گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به بازرسی‌‌ها و اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی اطمینان داشته باشند، زیرا هدف پیشگیری از بروز مشکل بهداشتی در جامعه و حفظ سلامت مردم است.

وی با بیان اینکه مهمترین علت تعطیلی در اکثر واحدهای پلمب شده توجه نکردن به موارد بهداشتی و مثبت بودن نمونه گیری‌های میکروبی بوده است، گفت: ضرورت دارد شهروندان نسبت به بازرسی‌‌ها و اجرای حکم از سوی دستگاه قضایی اطمینان داشته باشند، زیرا هدف پیشگیری از بروز مشکل بهداشتی در جامعه و حفظ سلامت مردم است.

قاسمپور با تصریح اینکه بی‌توجهی واحدهای متخلف به اخطارهای کتبی و شفاهی و رفع نشدن نواقص اعلامی، منجر به پلمب واحدهای متخلف شده است؛ گفت: تمام واحدهای صنفی مشمول نظارت بهداشتی مورد بازرسی قرار خواهد گرفت.

او گفت: در چند ماه گذشته بیشترین موارد تعطیلی و دریافت تذکر برای واحدهای صنفی مربوط به فست فود و رستوران‌ها بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم گفت: از ابتدای سال 97 تا کنون حدود 80 هزار مورد بازدید بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی انجام شده است.

عبدالرسول همتی با بیان اینکه طی این بازدیدها تنها 417 مورد تخلف بهداشتی مشخص و پرونده این تخلفات به مراجع قضایی ارجاع شده است، تصریح کرد: از کل پرونده‌های ارجاع شده، 88 مورد به تعطیلی و پلمب واحد صنفی انجامیده است.

او با اشاره به اینکه طی روزهای گذشته تعدادی از مراکز تهیه، توزیع و عرضه موادغذایی نظیر بستنی فروشی‌ها در شیراز پلمپ شد که از برندهای معروف و خوشنام این شهر به شمار می‌رفت، گفت: به صورت کلی واحدهایی که در جامعه برند می‌شود و مشتریان بیشتری دارد، وظیفه‌شان سنگین‌تر خواهد بود، لذا باید کیفیت مطلوب‌تری نیز داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار