معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه درآمدهای پایدار شهرداری شیراز حدود 16 درصد بودجه امسال شهرداری را تامین می کند،گفت: 30 الی 35 درصد بودجه امسال شهرداری شیراز صرف هزینه امور جاری و حقوق پرسنل می شود.
کد خبر: ۶۴۱۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۳ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدهادی هاشم پور پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه بودجه امسال شهرداری شیراز سه هزار و 200 میلیارد تومان است، افزود: در چهار ماه نخست امسال بیش از هزار میلیارد تومان از بودجه شهرداری شیراز تامین و جذب شده است.
هاشم پور با اشاره به سهم 16 درصدی درآمدهای پایدار در تامین بودجه سال 97 شهرداری، اظهار داشت: درآمدهای پایداری که از محل پرداخت عوارض و صدور پروانه ساخت نصیب شهرداری شیراز می شود حتی جوابگو هزینه های جاری و حقوق کارمندان آن که حدود 30 تا 35 درصد از کل بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده، نیست.
وی اضافه کرد: هزینه های جاری و حقوق پرسنل شهرداری شیراز ماهانه مبلغی معادل 65 میلیارد تومان را در بر می گیرد.
هاشم پور ادامه داد: حدود 20 درصد از کل بودجه شهرداری شیراز هر ساله با انتشار اوراق مشارکت تامین می شود که این مساله در سال جاری با سال های گذشته تفاوت دارد چون 50 درصد از اصل و سود اوراق مشارکت را دولت پرداخت خواهد کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: در پی مصوبه شورای شهر شیراز و وزارت کشور در نیمه دوم امسال حدود 600 میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر و درآمد آن صرف احداث خط دوم قطار شهری شیراز می شود.
وی افزود: منابع درآمدی دیگر شهرداری شیراز از جمله عوارض ساختمانی و صدور پروانه ساخت و ساز در چهار ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل حدود 23 درصد افزایش داشته است.
هاشم پور ادامه داد: درآمدهای شهرداری شیراز در چهار ماه ابتدایی سال 97 از محل ارزش افزوده 18 درصد کاهش، عوارض نوسازی و صنوف هشت درصد افزایش و منابع ستاد باغ ها 55 درصد کاهش داشته است.
وی اضافه کرد: در چهار ماه نخست امسال هزار و 145 پروانه ساختمانی و موافقت های اصولی در سطح شهر شیراز صادر شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل به لحاظ تعداد 26 درصد و از نظر متراژ 13 درصد افزایش نشان می دهد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان کرد: کوتاه کردن فرایند سرمایه گذاری و تسهیل امور این بخش از اولویت های شهرداری است و اکنون نیز در حال هموار سازی برای ورود سرمایه گذار در حوزه های گردشگری ،فرهنگی، مشاغل نوپا ، فناوری اطلاعات و بازیافت و ساخت هتل هستیم.
وی اضافه کرد: سازمان سرمایه گذاری و جذب مشارکت های مردمی شهرداری شیراز درحال حاضر 35 بسته ویژه سرمایه گذاری در کلانشهر شیراز را آماده کرده است.
هاشم پور گفت: در حال حاضر 650 پروژه عمرانی در شهر شیراز وجود دارد که به جز چند مورد که مشکل حقوقی دارند اغلب این طرح ها فعال هستند.
شهرداری شیراز در حال حاضر حدود 12 هزار کارمند و پرسنل دارد که به گفته برخی اعضای شورای شهر شیراز برای هر پست سازمانی در شهرداری سه نفر نیرو استخدام شده و شهرداری با نصف این تعداد کارمند نیز می تواند وظایف خود را به خوبی انجام دهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار