رئیس اداره زکات استان فارس از جمع‌آوری ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات در این استان خبر داد.
کد خبر: ۶۴۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۸ 09 August 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر جعفری اظهار داشت: تاکنون 15 میلیارد و 600 میلیون تومان زکات واجب، مستحب و فطریه در استان فارس جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که حدود 6 میلیارد تومان بوده رشد قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه برای جمع‌آوری و هزینه‌کرد بهتر مبالغ زکات به سمت آموزش 4 گروه هدف رفته‌ایم تا از آنها به عنوان نیروهای افتخاری بهره‌ بگیریم، افزود: تسهیل‌گران بهزیستی که تعداد آنها 520 نفر است یکی از این گروه‌ها هستند چون این افراد با نیازمندان تحت پوشش بهزیستی در ارتباط هستند و برای برنامه‌‌ریزی صحیح و دقیق‌تر می‌توانند نیازهای نیازمندان را به شورای زکات انتقال دهند.

رئیس اداره زکات استان فارس با بیان اینکه گروه دیگر روسای هیئت‌های اجرایی مراکز نیکوکاری کمیته امداد هستند، خاطرنشان کرد: این مراکز به صورت محلی و فرامحلی کار می‌کنند و یک کمیته امداد کوچک و خانوادگی محسوب می‌شوند که کار آنها شناسایی اغنیا و نیکوکاران هر محله است و چون با کمیته امداد ارتباط دارند فقرا و نیازمندان را می‌‌شناسد.

وی با بیان اینکه با آموزش روسای هیئت‌های اجرایی مراکز نیکوکاری ما می‌توانیم به اغنیا و ثروتمندان توصیه کنیم که مبالغ زکات خود را در محله و خانواده خود هزینه کنند، خاطرنشان کرد: در مجموع نزدیک به 200 مرکز نیکوکاری در استان فارس وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه مددکاران اجتماعی کمیته امداد که کار شناسایی فقرا و نیازهای آنها را در تمام روستاهای استان برعهده دارند یکی دیگر از این گروه‌ها هستند، گفت: بیش از یک هزار مروج جهاد کشاورزی که دیدار چهره‌ به چهره با کشاورزان و دامداران دارند نیز یکی دیگر از این گروه‌های تحت آموزش هستند.

وی با بیان اینکه این آموزش‌ها از هفته آینده در 57 کمیته امداد در سراسر استان به این گروه‌ها ارائه خواهد شد، گفت: این آموزش‌ها در 6 ماهه دوم سال که بیشتر بحث فرهنگ‌سازی پرداخت زکات دنبال می‌شود به این 4 گروه ارائه خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار