نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: در خبرنگاری باید انتخاب کنیم که هدهد باشیم یا کلاغ که به نظر من رسانه های غربی کلاغ هستند و ما اگر قرار است هدهد باشیم باید ابزار را فراهم کنیم که مهمترین آن علوم و دانش رسانه است.
کد خبر: ۶۴۱۳۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: آیت الله لطف الله دژکام ظهر پنجشنبه در دیدار صمیمی با خبرنگاران و عکاسان خبری تاکید کرد: امیدوارم همه بتوانیم آنچه که شایسته برای کشور و نظام مقدس است را انجام دهیم.

وی ادامه داد: از یک نظر من با خبرنگاران همکار هستم زیرا منبر نیز رسانه سنتی است و همین اشتراک هم در وضعیت معیشت طلبه ها و خبرنگاران یکی هستند و ممکن است که در میان روحانیون کسانی باشند که معیشت خود را از اشتغال دیگر کسب می کنند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یادآور شد: در جامعه روحانیت که مدیران رسانه سنتی هستند واقعا این حالت که ویژگی وجود دارد نیست و مردم نیز می دانند.

آیت الله دژکام افزود: زمانی بحث از یک شغل می کنیم که جنبه اقتصادی دارد ولی زمانی بحث از وظیفه است که حتی اگر گرفتار باشیم به آن توجه می کنیم.

وی تصریح کرد: خبرنگاری یک وظیفه است که باید به آن توجه کنیم و فکر رسالت و وظیفه باشیم.

امام جمعه شیراز تاکید کرد: خوشنودی این است که همه فرزندان ائمه هستیم و هویت داریم به نام ایرانی مسلمان که خیلی از زمان ها توان صبر در برابر مشکلات را افزایش می دهد.

وی ادامه داد: همه یک هویت داریم و زمانیکه همدیگر را پیدا می کنیم احساس آرامش پیدا می شود و من از حضور در بازار لذت بردم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه اگر به هویت خود بازگردیم روحیه و امید در جامعه افزایش پیدا می کند، گفت: الگو در خبررسانی باید مسلمانی شود نه غربی و خبر دهیم از غفور و رحیم بودن خداوند.

آیت الله دژکام تصریح کرد: در خبرنگاری باید انتخاب کنیم که هدهد باشیم یا کلاغ که به نظر من رسانه های غربی کلاغ هستند و ما اگر قرار است هدهد باشیم باید ابزار را فراهم کنیم که مهمترین آن علوم و دانش رسانه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه متهم کردن و غیبت کردن خبررسانی نیست، گفت: در بحث مبارزه با مفاسد نیز باید دقت کنیم و اخلاق رسانه را بحث کنیم و آموزش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به رشد برخی موارد در مخاطبین نیز تاکید کرد: باید مد نظر داشته باشیم که مخاطبین به چه رسانه ای اعتماد می کنند و در این راستا به طور حتم مردم به راستگویی اعتماد می کنند.

آیت الله دژکام تاکید کرد: تقابل گروه های مختلف اگر به نظام ضربه نزند اشکال ندارد اما به خاطر آموزش ندادن یکسری مباحث برخی از جریانها خودشان را با نظام مساوی می دانند در حالیکه ما قسمتی از نظام هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار