استاندار فارس گفت: با توجه به ظرفیت‌های مختلف این استان، آمادگی برای توسعه روابط با کشور کنیا وجود دارد.
کد خبر: ۶۴۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۶ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اسماعیل تبادار استاندار فارس در دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری کنیا با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های این استان در حوز‌های مختلف کشاورزی، صنعتی، گردشگری و پزشکی، گفت: با توجه به این ظرفیت‌ها آمادگی برای توسعه روابط با کشور کنیا در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه گسترش ارتباطات تجاری با کشور‌های دنیا اولین برنامه دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی در سایر کشور‌ها است، افزود: در شرایطی که تعداد زیادی از شرکت‌های ایرانی در دیگر کشور‌ها حضور فعال اقتصادی و تجاری داشته باشند ایجاد تزلزل در روابط با ایران به سختی صورت خواهد گرفت.

نماینده عالی دولت در استان فارس گفت: گسترش روابط تجاری و اقتصادی میان کشور‌ها موجب می‌شود ارتباطات آن‌ها در حوزه‌های مختلف تعمیق و مستحکم‌تر شود.

تبادار در این دیدار که جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز و یلدا راهدار مشاور استاندار در امور توسعه کارآفرینی، گردشگری و صنایع دستی حضور داشتند، به نشست سفیر ایران در کنیا با فعالان اقتصادی استان اشاره کرد و افزود: در این نشست آشنایی و علاقه لازم برای حضور بخش خصوصی فارس در کنیا ایجاد شده است و باید برای تحقق این امر برنامه ریزی اجرایی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه استان فارس به عنوان ایران کوچک در زمینه‌های مختلف دارای ظرفیت‌ها و قابلیت‌های برجسته‌ای است، یادآور شد: در حوزه کشاورزی استان فارس، ۱۰ درصد از امنیت غذایی کشور را تامین می‌کند و با تولید ۳ میلیون تن محصولات باغی و رتبه دوم محصولات زراعی جایگاه ویژه‌ای در سطح کشور دارد.

استاندار فارس با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان فارس در زمینه‌های مختلف گردشگری مانند مذهبی، طبیعی، تاریخی و فرهنگی تصریح کرد: با قاطعیت اعلام می‌کنم صنعت فارس دارای توانمندی‌های بسیار بالایی است و می‌تواند در زمینه‌های فنی و مهندسی نیز خدمات قابل توجهی را به خارج از کشور صادر کند.

مهندس تبادار با تاکید بر اینکه در استان فارس بخش خصوصی و بخش دولتی کاملا در هماهنگی و تعامل با یکدیگر قرار دارند، اظهارکرد: دولت باید بستر‌های حضور بخش خصوصی در زمینه صادرات را فراهم کند و سفرا و دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در این زمینه نقش برجسته‌ای دارند که باید شرایط را در این زمینه فراهم کنند.

وی، حوزه درمانی و پزشکی را از جمله زمینه‌های ارائه خدمات در استان فارس برشمرد و اضافه کرد: در زمینه‌های پیوند حلزون گوش، پیوند کبد، درمان سرطان، درمان سوختگی و چشم پزشکی استان فارس دارای بالاترین توانمندی‌ها در سطح کشور است و می‌تواند خدماتی را در سطح جهان ارائه دهد.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری کنیا نیز با بیان این که نخستین قدم برای ارتباط مستحکم تجاری و اقتصادی میان دو کشور، ایجاد شناخت مناسب در میان فعالان اقتصادی است، گفت: پارسال نمایشگاه اختصاصی محصولات ایران در کنیا با حضور شرکت‌های خصوصی ایرانی برگزار و مورد استقبال قرار گرفت.

هادی فرج وند با بیان اینکه هم اکنون ارتباط خوبی میان بخش خصوصی ایران و کنیا ایجاد شده و صادرات ایران به کنیا در حال افزایش است، افزود: باید تلاش کنیم شرکت‌های کوچک و متوسط را برای حضور در کشور کنیا ترغیب کنیم و به این منظور ارائه حمایت‌ها و پشتیبانی‌های لازم می‌تواند موجب تقویت این روند شود.

وی با بیان اینکه کشور کنیا عمده نیاز‌های صنعتی و مهندسی خود را از خارج از کشور وارد می‌کند، ادامه داد: هم اکنون برخی شرکت‌های مهندسی ایرانی در حال اجرای طرح‌های عمرانی در این کشور هستند و امیدواریم در صورت حضور قابل قبول سایر شرکت‌های ایران، حجم صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به این کشور افزایش قابل توجهی پیدا کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار