استیضاح وزیر کار در حالی رقم خورد که تشابه اسمی 2 نماینده استان فارس با دیگر نمایندگان، موجب حاشیه‌سازی در رسانه‌ها شد.
کد خبر: ۶۴۱۴۲۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۲ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل لز فارس: روز گذشته جلسه استیضاح علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مجلس شورای اسلامی برگزار شد که با حاشیه‌های جنجالی بسیاری همراه بود.

ازجمله حواشی استیضاح وزیر کار، نطق حسین مقصودی نماینده سبزوار بود که از پشت‌پرده برخی مسائل در مورد استیضاح ربیعی سخن گفت و با انتقاد شدید از نمایندگانی که استیضاح خود را پس گرفتند، اظهار داشت: برخی نمایندگان موافق استیضاح وزیر کار بودند اما مثل‌اینکه با رئیس‌جمهور شام معاویه و یزیدی خورده و از استیضاح منصرف شدند!

وی خطاب به ربیعی گفت: شما لابی‌گر و رِند تمام فتنه‌هایی هستید که مردم را به نظام بی‌اعتماد کرده است.

مقصودی همچنین از چند نماینده مجلس که ابتدا موافق استیضاح بودند اما خود را کنار کشیدند نام برد که دراین‌بین نام علی اکبری نماینده شیراز و مسعود گودرزی نماینده ممسنی نیز به چشم می‌خورد.

به همین منظور به سراغ این 2 نماینده رفته تا اصل ماجرا را جویا شویم.

علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز با بیان اینکه از ابتدا مخالف استیضاح وزیر کار بوده، اظهار داشت: نام بنده با نام نماینده بجنورد مشابه است و نماینده این شهرستان جزو موافقان استیضاح بوده و باید سخنرانی می‌کرد که به‌اشتباه در فضای رسانه‌ای و مجازی نام بنده برده شده است.

وی افزود: بحث استیضاح وزیر کار در فراکسیون مطرح شد اما درنهایت به این نتیجه رسیدیم که با توجه به شرایط حساس کشور از این استیضاح چشم‌پوشی کرده، ضمن اینکه کارگران زحمت‌کش را نیز به این مسئله گره نزنیم.

این نماینده مجلس همچنین از استیضاح 3 وزیر کشور، آموزش‌وپرورش و اقتصاد نیز خبر داد و گفت: با جمع‌آوری امضاها این 3 وزیر نیز در هفته آینده در مجلس استیضاح خواهند شد.

مسعود گودرزی نماینده ممسنی نیز در گفت و گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: آقای مقصودی معمولاً از این اشتباهات انجام می‌دهد؛ بنده جزو موافقان استیضاح بوده و در مخالفت با وزیر کار در مجلس سخنرانی نیز کردم و تنها تشابه اسمی بنده با یکی از نمایندگان موجب برداشت اشتباه رسانه‌ها شده است.

یادآور می‌شود علی ربیعی وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با 129 رأی موافق در مجلس استیضاح شد و دولت باید وزیر جدید خود را برای این وزارتخانه کلیدی به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار