معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت:روش‌های سنتی کسب درآمد شهرداری مثل گذشته پاسخگوی هزینه‌های شهرداری نیست.
کد خبر: ۶۴۱۴۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳ 09 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: محمد هادی هاشم‌پور امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طی 4 ماه گذشته مناطق وابسته به شهرداری شیراز عملکرد خوبی از لحاظ جذب اعتبارات و منابع داشته‌اند، اظهار داشت: بودجه سال 97 حدود 3 هزار میلیارد تومان است که طی 4 ماهه گذشته 50 درصد از هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده، وصول شده است.

وی ادامه داد: اوراق مشارکت 20 درصد از کل بودجه را تشکیل می‌دهد که در سال جاری مربوط به فاز دوم قطار شهری شیراز است.

این مقام مسؤول افزود: از سال 90 تا95 میزان اوراق مشارکت منتشر شده، یک هزار و 475 میلیارد تومان برای 4 مرحله پروژه‌های شهرداری شیراز بوده است که 775 میلیارد تومان جهت انجام سه مرحله قطار شهری خط یک بود.

وی میزان اوراق مشارکت منتشر شده برای خط 2 قطار شهری شیراز را 600 میلیارد تومان عنوان کرد.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: در عوارض ساختمانی و صدور پروانه نسبت به مدت مشابه 3 ماهه سال گذشته، 23 درصد افزایش و عوارض آلایندگی 18 درصد کاهش همچنین عوارض نوسازی و صنوف 8 درصد افزایش و از ستاد باغات نیز 55 درصد کاهش داشتیم.

وی تصریح کرد: روش‌های سنتی کسب درآمد شهرداری مثل گذشته پاسخگوی هزینه‌های شهرداری نیست.

هاشم‌پور با بیان اینکه همراه با سایر نهادهای مرتبط با اداره شهر بایستی سرمایه‌گذاری را تسهیل کنیم، تاکید کرد: شیراز دارای ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری متعددی است که باید با پتانسیل سنجی به‌روز و فراهم کردن راه‌های دسترسی به اخذ صدور پروانه و کاهش عوارض در این زمینه تلاش کنیم؛ در زمینه‌های فرهنگی، گردشگری،مشاغل نوپا، بازیافت، ساخت هتل و... میتوان بستری را برای معرفی شیراز به عنوان شهر گردشگری فراهم کرد.

این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: شهرداری شیراز با توجه به تعهدات مدیریت قبلی و بازپرداخت وام‌های اخذ شده، سودهای مازاد و تعهدات انجام نشده مربوط به اوراق مشارکت با چالش و محدودیت هایی روبرو است.

هاشم‌پور با بیان اینکه شفافیت در حوزه شهرداری از مسائل شهری چالش برانگیز است، گفت: شفافیت امری اجتناب ناپذیر در جهت اعتمادسازی عمومی است که باید صورت بگیرد چرا که در فرایند شفاف‌سازی نظارت شهروندان به نظام مالی شهرداری، موجب کاهش ناهنجاری‌ها می‌شود.

وی ادامه داد: در سال جاری تمام اطلاعات مربوط به سرمایه‌گذاری و مزایده‌ها به اطلاع شهروندان می‌رسد، سازمان فناوری اطلاعات شهرداری نیز سایتی را طراحی کرده که معاملات عمده شهرداری در آن قرار خواهد گرفت؛ سامانه شفافیت شهرداری شیراز نیز از ماه گذشته شروع به فعالیت کرده است.
معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز با اشاره به 65 میلیارد تومان هزینه جاری در هر ماه شهرداری، ابراز داشت: من اعتقاد ندارم که با عنوان کاهش هزینه شهرداری، حقوق و مزایا و اضافه‌کاری کارکنان کاهش پیدا کند؛ ما باید یک بازنگری کنیم تا در جهت کاهش هزینه، پروژه‌های غیرضروری انجام نشود.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری میزان درآمد شهرداری از محل درآمد پایدار را 16 درصد عنوان کرد.
سؤال یکی از خبرنگاران در خصوص تخلفات برخی از مجتمع‌های تجاری اعم از عوارض و پایان‌کار بود که هاشم‌پور پاسخ داد: در تمام مجتمع‌های تجاری بزرگ تخلفاتی صورت می‌گیرد و در خصوص عوارض نیز یک مسئله قانونی است، اینها به دنبال سود و منفعت خود هستند اما شهرداری نیز حقوق شهر را از مراجع ذی‌ربط پیگیری می‌کند، شهرداری شیراز شاکی مجتمع زیتون است که پیگیری قضایی هم کرده‌ایم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار