عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد موضع گیری اروپا نسبت به اقدام آمریکا مناسب بود اما امیدها نسبت به ادامه حیات برجام را زنده نگه داشت.
کد خبر: ۶۴۱۵۶۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰ 10 August 2018

تابناک فارس به نقل از خانه ملت: محمدجواد جمالی نوبندگانی با اشاره به واکنش مهم اتحادیه اروپا نسبت به اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا بر ضد ایران، گفت: جمهوری اسلامی دیپلماسی مناسبی را نسبت به رفتار ایالات متحده و همچنین اتحادیه اروپا اتخاذ کرد.

عدم رفتار احساسی نسبت به اقدام ترامپ، راه در رو برای اروپا باقی نگذاشت

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در واقع باید اذعان کرد مسئولان نسبت به خروج ترامپ از برجام احساسی رفتار نکردند و حتی رهبر انقلاب در بیاناتشان تاکید کردند که در قالب برجام مذاکرات با سه کشور اروپایی ادامه یابد از این رو بهانه ای برای اعمال تحریم از سوی کشورهای دیگر ایجاد نشد.

اروپا امیدها نسبت به حیات برجام را زنده نگه داشت

وی با اشاره به اینکه موضع گیری اروپا نسبت به اقدام آمریکا مناسب بود اما کافی نیست، ادامه داد: به عبارتی امیدها نسبت به ادامه حیات برجام را زنده نگه داشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد در روند مذاکرات سیاسی – اقتصادی نمی توان همه خواسته ها را یکجا بیان و تامین کرد از این رو کمی زمان نیاز است تا منافع کشورمان در بسته اقتصادی اروپا تدوین و تامین شود.

ضرورت اتحاد کشورهای اروپایی برای مقابله با آمریکا

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تمام کشورهای اروپایی در اجرای قوانین مقابله ای با آمریکا باید اتحاد داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین اتحادیه اروپا باید بانک هایی را ایجاد کند که خصوصی نباشد و بتوانند با ایران همکاری داشته باشند زیرا بانک های خصوصی توان مقابله با زورگویی آمریکا را ندارند؛ به عنوان مثال در سفر به ایتالیا، سفیر کشورمان بیان کرد درصدد تاسیس بانک برای تعاملات مالی با ایران هستند.

کمیسر خارجی اتحادیه اروپا و وزرای خارجه آلمان، انگلیس و فرانسه عمیقا نسبت به اعمال تحریم‌های مجدد آمریکا بر ضد ایران ابراز تاسف کردند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار