معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز اعلام کرد که هفته‌ی دولت خانه‌ی خبرنگار در شیراز راه‌اندازی و طی تفاهم‌نامه‌ای مدیریت آن به انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس سپرده خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۲۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰ 12 August 2018

تابناک فارس به نقل از برنا: ابراهیم گشتاسبی‌راد در جمع خبرنگاران به واگذاری ساختمان فطرس به انجمن صنفی خبرنگاران و عکاسان خبری اشاره و اضافه کرد: متاسفانه با توجه به مشکلات اداری که در این مسیر پیش آمد این امر با تاخیر انجام شد اما اکنون روند تعمیرات و آماده سازی در حال انجام است .
او هفته دولت را زمان افتتاح و واگذاری ساختمان به انجمن صنفی اعلام و اضافه کرد: این مکان به عنوان خانه خبرنگار می‌تواند محلی برای برگزاری کلاس‌ها و نشست‌های تخصصی و آموزشی باشد.
گشتاسبی راد با اشاره به تدوین قریب الوقوع اطلس آسیب های اجتماعی توسط این معاونت، افزود: در اطلس آسیب‌های اجتماعی موضوعات مختلف نظیر کودکان کار، خشونت، افسردگی، فساد اخلاقی و اعتیاد مد نظر قرار گرفته است تا معظلات و مشکلات محلات دسته بندی و آنالیز و برای حل آنها برنامه‌ریزی شود .
او اعتقاد دارد که معضل حاشیه‌نشینی و مهاجرت، از آسیب‌های مهم اجتماعی است که تبعات فراوانی برای شیراز به‌دنبال داشته و دارد.
گشتاسبی با بیان اینکه فرهنگسراها بر خلاف ادعایی که مبنی بر کم کاری می‌شود، تصریح کرد: در این مکان‌ها کارهای متنوعی انجام می شود که در مناطق کمتر برخوردار به صورت کره ای مولد نمود پیدا می‌کند .
وی با بیان اینکه فرهنگسراها زیرساخت‌های لازم را ندارد اعلام کرد: چندی است در ادبیات کودک فعالیت های گسترده‌ای آغاز شده و درحال شکل گیری هسته‌های ادبی در این فرهنگسراها هستیم؛ موضوع تکمیل و تجهیز این فضاها را هم دنبال می‌کنیم.
گشتاسبی‌راد از اختصاص خانه آیت‌الهی به پایگاهی برای میراث ناملموس خبر داد و گفت: در بوستان ایرانی نیز دبیرخانه‌ی بازی‌های فکری در سطح آسیایی ایجاد شده است .
وی به رویدادهای فرهنگی شهرداری شیراز اشاره و اضافه کرد: برای یادروز حافظ در حال برنامه ریزی توسط معاون گردشگری و زیارتی هستیم و دبیرخانه یادروز در حال تشکیل است .
معاون فرهنگی شهرداری شیراز با بیان اینکه حرکت های شهرداری رویدادمحوری است، اضافه کرد: برای سال آینده برگزاری بهار نمایش، جشنواره آواها و نواها و جشنواره فیلم که بخشی از آن درخصوص میراث ناملموس است در برنامه هایمان قرار دارد .
وی کسب عنوان شهر خلاق ادبی توسط شیراز را از برنامه‌های مهم معاونت فرهنگی شهرداری شیراز عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار