همایش تخصصی «تربیت کودکان کارآفرین از طریق قصه گویی» با همکاری اتاق بازرگانی فارس و دانشگاه شیراز برگزار شد.
کد خبر: ۶۴۲۳۸۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۴ 12 August 2018

تابناک فارس به نقل از مهر: این همایش که پیش از ظهر یکشنبه برگزار شد، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس کودکی را اولین و مهم ترین دوره زندگی انسان عنوان کرد که برای اولین بار با محیط زندگی ارتباط اجتماعی برقرار می کند و دورانی سرنوشت ساز برای او خواهد بود؛ چرا که بنیان های دانش، مهارت و نگرش از دوران کودکی شکل می گیرد و اهمیت و ضرورت آن برای تمام دست اندرکاران تعلیم و تربیت پذیرفته شده است.

زهرا افتخاری به ضرورت تحول و نوآوری آموزشی از سال های کودکی اشاره داشت و اهمیت برنامه ریزی و مؤلفه های تأثیرگذار با شرایط و امکانات موجود را مطرح کرد.

وی به استفاده از الگوهای آموزشی کارآفرینی مناسب کودکان تأکید کرد که ضمن ایجاد جاذبه برای آنها، به طور مستقل و غیر مستقیم تأثیر مثبتی در آینده آموزشی آنان خواهد داشت.

افتخاری با توجه به این نکته که در سال های کودکی مفاهیم و مؤلفه ها از راه بازی آموزش داده می شوند؛ به فرایند تجربه به طور طبیعی اشاره و یادگیری در این دوره را عامل موفقیت در دوره های بعد عنوان کرد.

وی با تأکید بر ضرورت کارآفرینی در رشد و توسعه اقتصادی کشورهای مختلف و در نظام آموزش و پرورش افزود: این مسئله یک واقعیت اجتناب ناپذیر است و تلاش در این عرصه اتفاقات خوبی را در آینده برای مخاطب رقم می زند.

مدیر کل کانون فارس ادامه داد: تلاش های جدید در زمینه توسعه آموزش کارآفرینی در کودک شروع شده و اقداماتی صورت گرفته است؛ در جامعه امروز این میزان بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی معضلی چالشی است که جامعه ما با آن درگیر است و یکی از عواملی که می تواند چهره اقتصادی، اجتماعی و صنعتی کشور را تغییر دهد بهره مندی از روحیه کارآفرینی و در نهایت انسان کارآفرین است.

افتخاری قصه گویی را یکی از روش های تربیت کودک خلاق و کارآفرین دانست که نقش به سزایی در شکوفایی خلاقیت در کودکان دارد و موجب تقویت رشد زبان، قدرت بیان عاطفه، اندیشه، تقویت و ایجاد علاقه به مطالعه و جستجوگری می شود.

مدیر کل کانون فارس تقویت احساس خودکارآمدی و شایستگی اجتماعی در کودکان، تقویت حس استقلال و توفیق طلبی، تقویت مهارت برقراری ارتباط با همسالان و بزرگسالان، تقویت توان همکاری، پذیرش مسئولیت، ایجاد نگرش خلاق، تقویت حس کنجکاوی و پرسشگری را از دیگر تأثیرات قصه گویی برشمرد.

همایش تخصصی تربیت کودکان کارآفرین از طریق قصه گویی با حضور مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری، مربیان، معلمان، مشاورین بانوان دستگاه های اجرایی، اولیای تربیتی و علاقه مندان، در اتاق بازرگانی فارس برگزار شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار