معاون عمرانی استاندار فارس گفت: از این به بعد دستگاه‌های عمومی و دولتی از نظر مصرف آب و برق رصد و پایش می‌شوند و برای هر دستگاهی که افزایش مصرف داشته باشد اقدامات تنبیهی در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۶۴۳۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۰ 14 August 2018

رحیمی با بیان اینکه از این به بعد دستگاه‌های عمومی و دولتی از نظر مصرف آب و برق رصد و پایش می‌شوند، افزود: این طرح با تاکید بر مصرف انجام می‌شود تا بدانیم که هر دستگاه دولتی ماهانه به چه میزان مصرف آب داشته است و پیشنهاد ما این است که بر مبنای قبضی که برای این دستگاه‌ها صادر می‌شود هر ماه نسبت به ماه قبل کاهش مصرف داشته باشند.

وی افزود: براساس این رصد و پایش برای هر دستگاه اجرایی که مصرف آنها نسبت به ماه قبل افزایش یافته اقدامات تنبیهی و برای دستگاه‌هایی که مصرف آب آنها کمتر شود تشویقی در نظر گرفته می‌شود.

معاون عمرانی استاندار فارس عنوان کرد: در ارتباط با آب کشاورزی نیز باید به سمت کشت‌های کم‌آب‌بر حرکت کنیم و برای آنهایی که الگوی کشت و میزان آب مصرفی مصوب را رعایت می‌کنند بسته‌های تشویقی و برای آنهایی که مازاد بر مجوز خود مصرف دارند و الگوی کشت مصوب را رعایت نمی‌‌کنند بسته‌های تنبیهی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در ارتباط با مصرف آب در صنعت نیز تغییر رفتار از مصرف آب‌تصفیه و بعضا آب شرب برای مصارف صنعتی پیشنهاد شده و پیگیر این هستیم که صنایع آب‌بر از پساب فاضلاب استفاده کنند و این مهم را در یک دوره زمانی مشخص عملیاتی خواهیم کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار