عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز گفت: لازم است با رویکردی بازاندیشانه و آینده‌نگر، در شروع سال دوم فعالیت شورا مردم را در رضایت از انتخاب خودشان مطمئن‌تر کنیم.
کد خبر: ۶۴۳۱۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳ 14 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:لیلا دودمان در جلسه علنی شورای شهر شیراز با بیان اینکه یک سال و اندی پیش لیست امید با همه‌ی چالش‌ها و انتقادهای وارده بر آن شکل گرفت، اظهار داشت: در منطق ما که بر قاموس اصلاح‌طلبی و به پشتوانه‌ی تحول‌خواهی مردم شریف شیراز و اتّکا اصلاح‌طلبانه وارد شورای شهر شیراز شده‌ایم وجود انتقادهای جدی به عملکرد حاکی از پویایی این جریان است؛ از طرف دیگر نشانه‌ی یک تغییر جدی در رویکردهای اجرایی است که نیروی‌های طرفدار و افراد هم‌فکر، در خط مقدم انتقاد از دوستان و همراهان خود قرار دارند.

وی ادامه داد: مطالبات جوانان اصلاح‌طلب که در این مدت به شکل‌های مختلف طرح‌ شده است حاکی از چند زمینه مختلف می‌تواند باشد، اینکه ما به‌عنوان نمایندگان و امانت‌دارانِ آرای آن‌ها عملکردی مقبول نداشته‌ایم و لازم است در این مورد به بازاندیشی و بازنگری بپردازیم تا امورات شهری بهتر از این جریان پیدا کنند.

عضو هیئت‌رئیسه شورای شهر شیراز افزود: ممکن است ساختارهای نهادی و حکمرانی موجود، با توجه به شرایط جدید و چالش‌های پیش رو، دارای کیفیت و ظرفیت کافی و مناسب نباشند که لازم است بخشی از انرژی اجرایی و فکری ما و همه‌ی افراد خیرخواه و متخصص به سمت بهینه‌سازی سازوکارهای نهادی و حکمرانی صرف شود.

دودمان خاطرنشان کرد: طبیعی است که بخشی از مطالبات نیز فراتر از توان و ظرفیت شورا بوده و یا انتظاراتی خارج از قواعد جاری داشته باشند، بنابراین باید با رویکرد تعاملی و گفتگومحور، کمک کنیم شهروندان و جوانان نسبت به ماهیت و تناسب مطالباتشان آشناتر شوند و سطح مطالبات به وضعیت قابل‌قبول، قابل حصول و قابل دفاعی برسد.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: از تمام دوستان منتقد که از طریق رسانه‌های مختلف، ایده‌ها، نقدها و پیشنهادهای خود را بدون چشم‌داشت در اختیار ما قرار می‌دهند، تشکر و قدردانی کنم.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به یک سال از شروع رسمی شورای پنجم می‌گذرد، گفت: در این مدت تجارب گران‌قدری برای بدنه‌ی دغدغه‌مند و مسؤول، در رابطه با چالش‌های زندگی شهروندان به‌دست‌ آمده است.

دودمان افزود: مسلماً ما اعضای شورا می‌توانستیم بهتر از این عمل کنیم و نقش متفاوت‌تری را ایفا کنیم، ولی این اتفاق وابسته به متغیرهای متعددی است و در فضای تصمیم‌گیری چند متغیره، باید جنبه‌های زیادی را وارد بررسی عملکرد خودمان کنیم.

وی ابراز داشت: اصلی‌ترین کارویژه شورا، انتخاب شهردار و نظارت بر عملکرد مجموعه شهرداری است و امیدوارم بر اساس تجربه‌ی یک سال گذشته ما بتوانیم در چشم‌انداز سه‌ساله‌ی آینده، تفاوت بازرسی را در نظارت و بهبود عملکرد به عمل‌آوریم، در وهله‌ی اول لازم می‌دانم به خودم و همکارانم یادآور شوم که بهبود تعاملات درون‌گروهی را باید در اولویت خود قرار دهیم.

این عضو شورا تأکید کرد: از تمامی شهروندان صاحب‌فکر و دغدغه خواهش می‌کنم با رویکرد راه‌حل‌محور تعامل خود را از طریق مستقیم، غیرمستقیم و رسانه‌ها با ما حفظ کنند تا همچنان بتوانیم چراغ امید شهروندان را در خصوص تفاوت‌های ماهوی و اجرایی جریان اصلاح‌طلبی زنده نگه‌ داریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با بیان اینکه در این شرایط باید با بهبود عملکرد و تعاملات خودمان، امید به بهبودپذیری سیستم را به نحوه احسن به شهروندان منتقل کنیم، اظهار داشت: دیر یا زود کارنامه فعالیت‌های سیاستگذاری و نظارتی یک‌ساله‌ی شورای پنجم، در تغییر رویه‌های مدیریت شهری بروز خواهد کرد؛ چنان‌که تاکنون نیز بخشی ظاهر شده است. بنابراین لازم است با رویکردی بازاندیشانه در آن‌ها و همچنین رویکردی آینده‌نگر، در شروع سال دومِ فعالیت، مردم را در رضایت از انتخاب خودشان مطمئن‌تر کنیم.

وی ادامه داد: به همین سرعت که یک سال گذشت این سه سال نیز فرا خواهد رسید، بنابراین خود را موظف می‌دانم با رویکردی تعاملی‌تر از توانمندی همکاران شورا برای تلاش بیشتر و مؤثرتر جهت بهبود وضعیت زندگی شهروندان پایتخت فرهنگی ایران گام بردارم.

دودمان گفت: به‌عنوان عضوی از کمیسیون اجتماعی و فرهنگی، در یک سال گذشته تلاش خود را به کار گرفتم تا درزمینهٔ مرتبط، بتوانیم دغدغه‌های اصحاب هنر و فرهنگ را پاسخ داده و موانع را تا جای ممکن از پیش پایشان برداریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار