معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری گفت:اگر بتوانیم در حقوق بشر آمریکا را به چالش بکشیم می‌توانین به افول آمریکا امیدوار شویم.
کد خبر: ۶۴۵۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۷:۳۰ 20 August 2018

تابناک فارس به نقل از تسنیم: محسن پاک آیین در «سومین نشست تخصصی حقوق بشر آمریکایی از منظر مقام معظم رهبری» اظهار داشت: 28 مرداد یکی از مصادیق بارز نقض حقوق بشر توسط آمریکا است زیرا در یک کشور مستقل کودتا ایجاد کرد و این نمونه‌ای از حقوق بشر ظالمانه است که ما آن را محکوم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در آمریکا بحث‌هایی است که می‌خواهند ازدواج را دچار مشکل کنند و برخی نیز به دنبال ازدواج همجنسگرایی هستند، افزود: حقوق بشر آمریکای به دنبال عدم فرزندآوری است و به برخی که به دنبال عقیم کردن هستند جایزه نیز داده‌اند.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری با بیان اینکه حوزه و دانشگاه باید بیشتر از قبل کار کنند، خاطرنشان کرد: در ‌حوزه رسانه‌ و فضای مجازی کم کار کرده‌ایم و کم‌اثر هستیم.

وی با بیان اینکه طی 15 سال گذشته آمریکا در حال افول و ایران‌ در ‌مسیر تعالی بوده است. عنوان کرد: اگر بتوانیم در حقوق بشر آمریکا را به چالش بکشیم می‌توانین به افول آمریکا امیدوار شویم.

پاک‌آیین تصریح کرد: افشای موارد نقض حقوق بشر توسط آمریکا، معرفی حقوق بشر آمریکایی به عنوان یکی از مولفه‌های افول آمریکا، تولیدات انقلابی علیه آمریکا در حوزه‌ها ملی، منطقه‌ای و جهانی، ترغیب مقابله جهانی با یک‌جانبه‌گرایی و تشریح و تبیین اصول حقوق بشر اسلامی مواردی برای پژوهش و تحقیق است.

وی تاکید کرد: حقوق بشر آمریکایی را می‌توان در دو زمینه نقد کرد یکی نقد نظری زیرا مقررات و قوانین حقوق بشر یک گروه غربی نوشتند و در آن گروه یک اسلام‌شناس مسیحی حضور داشت، دوم اینکه مبنای حقوق بشر آمریکا سکولاریسم و لیبرایسم است اگر بخواهیم با آن مقابله کنیم باید یک نهضت فکری ایجاد کنیم.

معاون امور بین‌الملل دفتر حفظ و نشر مقام معظم رهبری گفت: در مبانی نظری باید نهضت فکری راه‌اندازی کنیم و در مبانی رفتاری باید افشاگری کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار