استاندار فارس گفت: در صورتی که مشکلی پیش نیاید تا پایان امسال با اجرایی شدن 8 طرح بزرگ اقتصادی از جمله آلومینیوم جنوب، استحصال اتان و چند طرح دیگر با اعتباری بالغ بر 11 هزار میلیارد تومان 6 هزار فرصت شغلی جدید در فارس ایجاد می شود.
کد خبر: ۶۴۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 20 August 2018

تبادار گفت: یکی از مشکلات ما در استان نبود برخی زیر ساخت های ضروری از جمله در حوزه حمل و نقل و جاده ای است که باعث شده فارس رتبه نخست تلفات جاده ای را به خود اختصاص دهد و در همین راستا نیز امروز 500 کیلومتر بزرگراه و بزرگ ترین پروژه آزادراهی جنوب کشور به طول 222 کیلومتر در مسیر شیراز- اصفهان در حال انجام است که امیدواریم تا پایان امسال و یا اوایل سال آینده شاهد افتتاح این پروژه باشیم.

وی اظهار کرد: یکی دیگر از پروژه های در دست اقدام ما که توسط سرمایه گذار خارجی در حال اجراست پروژه شهر بین المللی سلامت است که با دلار نرخ قدیم با 8/7 میلیارد دلار اعتبار در حال ساخت است.

تبادار گفت: با توجه به فرا رسیدن هفته دولت که از روز جمعه پیش رو آغاز می شود در طول این هفته 1323 پروژه در حوزه های مختلف با اعتباری بالغ بر 2511 میلیارد تومان در کل استان به بهره برداری می رسد که این پروژه ها در تمامی حوزه ها از جمله آب، راه و حمل و نقل شهری و روستایی، آموزش عالی، فرهنگی و هنری، بهداشت و درمان، ورزشی، برق و عمران شهری و سایر بخش ها اجرا می شود.

وی انجام سفرهای استانی توسط مدیران ارشد استانی به شهرستان ها و حضور مسئولین در جمع مردم را به عنوان برخی از فعالیت های هفته دولت امسال در فارس یاد کرد.

گلایه از وزارت آموزش و پرورش

تبادار در پاسخ به سوالی در خصوص علت به طول انجامیدن انتخاب مدیر کل آموزش و پرورش فارس گفت: این موضوع به عنوان گلایه جدی ما از مسئولین وزارت آموزش و پرورش نیز هست و حتی حضوری نیز این موضوع را با وزیر در میان گذاشتم و از ابتدا نیز ما مخالف صدور حکم سرپرستی بودیم و گفتیم برای هر کسی که مدنظر دارید حکم مدیر کلی بزنید اما متاسفانه حکم سرپرستی صادر کردند و پس از آن هم دچار تردید شدند که چه کسی را انتخاب کنند.

وی به مزاح خطاب به خبرنگاران گفت: از آن زمان هر روز نام یک نفر آورده می شود و فکر می کنم حتی به شما هم مراجعه کرده اند که آیا مدیر آموزش و پرورش فارس می شوید یا نه؟

تبادار افزود: با توجه به این موضوع ما دومین نامه را هم برای وزارت ارسال کردیم و یکشنبه گذشته نیز بار دیگر با وزیر آموزش و پرورش گفت و گو کردم که وی به من گفت شما به شیراز نرسیده اید ما مدیرکل را به آن جا فرستادیم که البته هنوز این کار انجام نشده اما گوش شیطان کر ظرف امروز و فردا مدیر کل جدید که گویا از نیروهای بومی استان هم است قرار است معرفی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار