مدیرکل امور عشایر استان فارس گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه حداقل ۶۰ درصد خانوارهای عشایری فارس زیرپوشش انرژی خورشیدی قرار می‌گیرند.
کد خبر: ۶۴۵۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۷ 20 August 2018


تابناک فارس به نقل از تسنیم:روح‌الله بهرامی با بیان اینکه تا پایان برنامه ششم حداقل 60 درصد خانوارهای عشایری فارس تحت پوشش انرژی خورشیدی قرار می‌گیرند، اظهار داشت: حمام خورشیدی، فانوس خورشیدی، پکیج خورشیدی به صورت کمک بلاعوض در اختیار خانوارهای عشایر قرار می‌گیرد اما پنل‌های خورشیدی که قرار است از طریق وزارت نیرو و شرکت توزیع برق در برنامه 3 ساله در اختیار خانوارهای عشایری قرار گیرد به صورت 15 درصد آورده متقاضی و 85 درصد کمک بلاعوض خواهد بود.

وی بیان کرد: از محل اعتبارات سازمان امور عشایر تعدادی حمام خورشیدی برای خانوارهای عشایر راه‌اندازی می‌شود که البته تعداد آنها محدود است به طور مثال در سال گذشته 12 حمام خورشیدی در مناطق ییلاقی و قشلاقی ساخته شد و در اختیار خانوارهای عشایری قرار گرفت.

بهرامی با بیان اینکه فانوس‌های خورشیدی نیز با هدف تامین روشنایی در اختیار عشایر کوچ‌رو گذاشته می‌شود، افزود: سال گذشته حدود 250 تا 300 فانوس خورشیدی و تعداد اندکی پکیج خورشیدی به عشایر واگذار شد.

وی با بیان اینکه یک طرح اشتغال‌زایی نیز برای خانوارهای یکجانشین ساکندر کانون‌های اسکان عشایر تهیه شده و امیدواریم که منابع مالی آن نیز تامین شود، خاطرنشان کرد: به دلیل بروز خشکسالی برای این خانوارها امکان کشاورزی و دامداری فراهم نیست و براساس این طرح می‌توانند با دریافت تسهیلات ایستگاه کوچک تامین برق خورشیدی راه‌اندازی کنند و برق تولیدی را به وزارت نیرو بفروشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار