مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت:مددی که در نخستین نشست قطبی نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان های جنوبی به میزبانی فارس و در اردوگاه شهید دستغیب شیراز سخن می گفت عنوان کرد: مسائلی مانند کنکور تعیین کننده مسیر سعادت و خوشبختی دانش آموزان نیست.
کد خبر: ۶۴۵۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۵ 20 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: رضا مددی افزود: مشکل این است که نظام آموزشی کشور بر مبنای حفظیات تشکیل شده است و ما باید این موضوع را دستخوش تغییر و تحول کنیم.
وی ادامه داد: تا فکرها و ایده‌ها تغییر نکند، نظام آموزشی تغییر نخواهد کرد و تا زمانی که دانش آموزان به میدان نیایند، این تغییرات صورت نمی‌پذیرد.
مددی که در نخستین نشست قطبی نمایندگان نهمین دوره مجلس دانش آموزی استان های جنوبی به میزبانی فارس و در اردوگاه شهید دستغیب شیراز سخن می گفت عنوان کرد: مسائلی مانند کنکور تعیین کننده مسیر سعادت و خوشبختی دانش آموزان نیست.
مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان این که شورای دانش آموزی از ارکان اصلی مدارس است، عنوان کرد: با رویکرد سند تحول بنیادین، هدف عمده از تشکیل این شوراها، برنامه ریزی و تصمیم گیری برای دانش آموزان در مدرسه است.
رئیس سازمان دانش آموزی استان فارس نیز گفت: این نشست حرکتی دانش‌آموز ‌محور و دانش‌آموز‌باور است و امیدواریم بتوانیم از گزیده‌ای از دانش آموزان پنج استان در تصمیم‌سازی‌ها کمک بگیریم.
محسن کلاری ادامه داد: دانش‌آموزان باید نگاهی نقاد و مطالبه‌ گرانه داشته باشند تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌ها مشارکت کنند و دیدگاه دانش‌آموزان را به تصمیم‌ سازان و تصمیم ‌گیران منتقل کنند.
وی با اشاره به رویدادهای خوب مجلس دانش‌آموزی در دوره هشتم گفت: انتخاب اعضای مجلس پیشین به عنوان مشاوران مدیران کل استان‌ها در دوره قبل و ارتباط آن‌ها با دیگر دستگاه‌های دولتی اتفاقی مطلوب بوده است.
کلاری همچنین با اشاره به تشکیل دبیرخانه دائمی برای اعضای مجلس دانش‌آموزی در شیراز ،عنوان کرد: این دبیرخانه که تا پایان مرداد 97 گشایش خواهد یافت به جمع‌آوری دیدگاه‌های دانش‌آموزان در کل استان می‌پردازد و نقش موثری در تصمیم‌گیری‌ها خواهد داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار