رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس از مشخص شدن 8 نماینده اتاق اصناف استان فارس در اتاق اصناف ایران به مدت 4 سال خبر داد.
کد خبر: ۶۴۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸ 20 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس:علی همتی از انتخاب 8 نماینده اتاق اصناف استان فارس در اتاق اصناف ایران به مدت 4 سال خبر داد و اظهار داشت: در جریان انتخابات امروز با حضور 24 داوطلب به ترتیب آرا عبدالحمید رئیسی از لامرد، افشین کشاورز از بوانات، طمراس محمدی از فراشبند و احمد خارچینه از داراب از صنوف تولیدی-خدمات فنی و همچنین مجید شجاع از خرمبید، محمدرضا زارع از مرودشت و کاظم شاه‌حسینی از سپیدان از صنوف توزیعی –خدماتی به‌عنوان نمایندگان فارس در اتاق اصناف ایران انتخاب شدند.

وی بابیان این‌که طبق قانون سید محمود هاشمی به‌عنوان رئیس اتاق اصناف فارس به‌صورت مستقیم وارد اتاق اصناف ایران می‌شود، افزود: بر اساس انتخابات بین داوطلبین اعضاء هیئت‌رئیسه اتاق‌های اصناف فارس از صنوف مختلف در استان 8 نفر بر اساس آیین‌نامه انتخابات اتاق‌ها، 4 نفر از رسته شغلی صنوف تولیدی- خدمات فنی و 4 نفر دیگر از صنوف توزیعی-خدماتی به‌عنوان نماینده از استان فارس در اتاق ایران مشخص شدند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: حدود ۶۲۰ اتحادیه در استان وجود دارد که این اتحادیه‌ها با توجه به صنوفی که زیرمجموعه خوددارند و جمعیتی که درآن‌واحدها اشتغال دارند باعث شده استان فارس با تعداد ۸ نفر بتواند در بین اعضای ۱۴۱ نفری اتاق اصناف ایران قرار گیرد.

همتی بابیان این‌که پهناوری فارس ایجاب می‌کند تا استان در اتاق ایران تعداد بیشتری نماینده داشته باشد، تصریح کرد: ضرورت دارد تا روسای اتاق‌های شهرستان‌ها در صدور پروانه‌های کسب واحدهای صنفی تلاش بسیاری داشته باشند تا با افزایش تعداد صنوف و با همگرایی، تعامل و همکاری یکدیگر با سایر استان‌ها مقدمه افزایش تعداد نمایندگان فارس در اتاق ایران را فراهم کنند.

وی ادامه داد: انتخاب افراد در اتاق ایران دفاع از کیان و حیثیت اتاق استان است، بنابراین باید با نگاهی ملی، استراتژیک، کلان و عملیاتی مشکلات را بازخوانی کرده و با شناسایی نقاط ضعف و قوت مسائل و مشکلات و کاستی‌ها را حل‌وفصل و پوشش دهیم.

رئیس هیئت اجرایی برگزاری انتخابات اتاق اصناف فارس از وجود حدود ۱۶۰ هزار واحد صنفی ثبت‌شده در استان خبر داد و مطرح کرد: حدود ۶۰ هزار عدد از این واحدها در مرکز استان و مابقی در شهرستان‌های استان فعالیت می‌کنند.

همتی افزود: وظیفه اتاق اصناف ایران سیاست‌گذاری اصناف کشور در بخش‌های مالی برای صنوف تولیدی و توزیعی، ساماندهی اصناف و ارائه خدمات آموزشی، تقویت بازرسی و نظارت اصناف و درمجموع سیاست‌گذاری کلیه امور مربوط به اصناف کشور ازجمله برگزاری نمایشگاه‌ها است که نمایندگان منتخب از استان می‌توانند در موارد فوق جهش خوبی در استان ایجاد کنند.

وی با تأکید بر این‌که اصناف از تأثیرگذارترین اقشار اجتماعی و موتور محرکه تولید و واسط بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند، بیان کرد: با توجه به میزان اشتغال ایجادشده در اصناف می‌توان گفت اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کرده‌اند و نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور خوب فعالیت دارند.

این مقام مسؤول بابیان این‌که با اصلاح برخی قوانین و رفع موانع کسب‌وکار می‌توان نسبت به رونق تولید و صادرات امیدوار بود، خاطرنشان کرد: بازنگری در قانون نظام صنفی، مسائل مربوط به مالیات، نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات ارزان به اصناف، بازنگری در قانون کار و قانون نظام صنفی و رسیدگی به موضوع کسب‌وکارهای نوین، از اولویت‌ها و درخواست‌های اصناف برای پیگیری نمایندگان بود.

همتی گفت: اگر اصناف به این خودباوری برسند که نقش مهمی در اقتصاد ایران دارند می‌توانند گام مهمی در تولید ناخالص ملی که 17% آن سهم اصناف است بردارند و امیدوارم بتوانیم با وحدت و همدلی و همفکری گام‌های اساسی در جهت منافع اصناف استان برداریم.

وی آخرین زمان وصول شکایت از نحوه برگزاری انتخابات را از یک شهریور به مدت 3 روز کاری و زمان رسیدگی به شکایات را به مدت 15 روز کاری اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار