حسن‌پور معاون شهردار شیراز نیز در این خصوص اظهار داشت: شهرداری تا یک ماه پیش آئین‌نامه خاصی در مورد ساماندهی دکل‌ها نداشته و امروز دچار یک پارادوکس در این خصوص هستیم؛ عده‌ای مشکل آنتن دهی دارند و برخی دیگر می‌گویند این دکل‌ها مضراتی دارد.
کد خبر: ۶۴۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 21 August 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا در پنجاه و یکمین نشست علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به پیشنهاد ارائه لایحه ساماندهی دکل‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در سطح شهر اظهار داشت: دکل‌های مخابراتی نابسامانی و آشفتگی سمعی و بصری در شهر شیراز را در پی داشته و از سویی نصب دکل برای ارائه خدمات به شهروندان الزامی است.

علی ناصری افزود: هدف کمیسیون سلامت از پیشنهاد ارائه لایحه ساماندهی دکل‌ها و ایستگاه‌های مخابراتی در سطح شهر، این بوده که این لایحه از طرف شهرداری به کمیسیون داده شود و تا زمان اظهارنظر کمیسیون و تصویب نهایی لایحه و گرفتن ایرادات کار، هیچ‌گونه مجوزی از سوی شهرداری در این خصوص داده نشود.

*دکل هایی شبیه برج میلاد!

ابراهیم صبوری نایب‌رئیس شورای شهر نیز در این خصوص گفت: تعدادی دکل که شبیه برج میلاد نیز هست در شهر نصب‌شده که از حد معمول بزرگ‌تر و برای منظره شهر نیز زیبا نیست و لزوم رسیدگی به آن ضروری است.

*شهرداری گرفتار پارادوکس در نصب دکل ها

حسن‌پور معاون شهردار شیراز نیز در این خصوص اظهار داشت: شهرداری تا یک ماه پیش آئین‌نامه خاصی در مورد ساماندهی دکل‌ها نداشته و امروز دچار یک پارادوکس در این خصوص هستیم؛ عده‌ای مشکل آنتن دهی دارند و برخی دیگر می‌گویند این دکل‌ها مضراتی دارد.

وی افزود: به‌هرحال آئین ساماندهی دکل‌ها در شهرداری تهیه‌شده و هفته آینده تقدیم شورای شهر خواهد شد.

*مذاکرات شهرداری با اپراتورها

شهردار شیراز نیز در این مورد اظهار داشت: در ارتباط با مسائل زیست‌محیطی اپراتورها تکلیف قانونی دارند و مدعی‌اند تمام موارد لازم رعایت شده و ما نیز در شهرداری در خصوص مکان مناسب نصب دکل‌ها حساسیت داریم.

حیدر اسکندر پور ادامه داد: به‌هرحال در شیراز دیده می‌شود به‌عنوان نمونه در اپراتور همراه اول، وسط مکالمه آنتن دهی قطع می‌شود و مشکلاتی وجود دارد اما شورا اجازه دهد که شهرداری جلسات خود با اپراتورها را نهایی کند و پس‌ازآن اگر نتیجه نگرفتیم مصوبه جدید را ارائه کنیم.

*برای سلامت مردم سوگند خوردیم

ناصری نیز گفت: ما روز اول در شورا سوگند خوردیم در خصوص سلامت مردم با کسی مماشات نداشته باشیم لذا اعلام کردیم در این خصوص شهرداری ظرف یک ماه تعیین تکلیف کند.

پس از سخنان ناصری با رأی‌گیری اعضا شورا، این لایحه نیز با رأی موافق تصویب شد تا ظرف یک ماه شهرداری شیراز با بررسی‌های لازم لایحه خود را به شورای شهر آورده و تا این زمان مجوز نصب دکل نیز صادر نکند.

یادآور می‌شود، در این نشست لایحه شهرداری در خصوص اجازه خرید و تجهیز یک دستگاه اتوبوس نو و ویژه جانبازان و ایثارگران توسط شورای شهر، تصویب و لایحه تعریف بسته سرمایه‌گذاری جدید و یا فروش پلاک‌های متعلق به شهرداری نیز به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد.

همچنین طرح کمیسیون گردشگری و زیارت در خصوص مدیریت و نگهداری مجموعه‌های تاریخی شهر شیراز برای بررسی بیشتر مشترکا به کمیسیون‌های برنامه‌وبودجه و گردشگری ارجاع داده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار