استاندار فارس گفت:ی شک با بهره برداری از خط دوم آبرسانی، کیفیت آب آشامیدنی شهر شیراز مطلوب تر خواهد شد.
کد خبر: ۶۴۵۹۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 21 August 2018

تابناک فارس به نقل از ایرمنا: اسماعیل تبادار، در بازدید از روند اجرای این طرح آبرسانی افزود: هم اینک تنها 20 درصد آب آشامیدنی شیراز از سد درودزن تامین و مابقی از طریق 195 حلقه چاه موجود در این شهر تامین می شود.
وی ادامه داد: بی شک با بهره برداری از خط دوم آبرسانی، کیفیت آب آشامیدنی شهر شیراز مطلوب تر خواهد شد.
استاندار فارس، در مورد روند اجرای این طرح بیان داشت: ظرف پنج ماه گذشته تاکنون، روند پیشرفت فیزیکی این پروژه از 15 درصد به 70 درصد رسیده و با توجه به اهمیت و حیاتی بودن این طرح برای کلانشهر شیراز، باید اجرای آن شتاب بیشتری به خود گیرد.
وی، طول خط انتقال آب از این سد به شیراز را 77 کیلومتر بیان کرد و افزود: تاکنون بیش از 55 کیلومتر از این خط اجرا شده و تجهیزات مورد نیاز برای اجرای بخش باقی مانده نیز تامین شده است.
او افزود: اعتبار مورد نیاز برای اجرای این پروژه 500 میلیارد تومان برآورد شده که بخشی از آن به روش BOT (ساخت، بهره برداری و واگذاری) توسط سرمایه گذار تامین خواهد شد.
استاندار فارس ادامه داد: قرار بود که فاز اول این پروژه همزمان با هفته دولت (دوم تا هشتم شهریور) امسال به بهره برداری برسد که به دلیل بروز پاره ای مشکلات این کار با تاخیر انجام خواهد شد.
تبادار، ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از فاز نخست این طرح در چند ماه آتی، آب مورد نیاز کلانشهر شیراز با کیفیت مناسب تامین شود.
وی بیان کرد: بهره برداری از طرح خط دوم آبرسانی از سد درودزن به شیراز این امکان را نیز فراهم خواهد کرد که روند بهره برداری آب از چاه های موجود در این شهر متوقف شود.
استاندار فارس افزود: تامین آب آشامیدنی با توجه به مراحل مختلف انجام آن اعم از تصفیه و انتقال آن، بسیار هزینه بر است و امیدواریم با در نظر گرفتن مشکلات خشکسالی و هزینه بر بودن اجرای چنین طرح هایی، شاهد صرفه جویی هرچه بیشتر در مصرف آب از سوی شهروندان باشیم.
وی بیان داشت: افزون بر صرفه جویی در مصرف آب آشامیدنی، فرهنگ سازی در زمینه مصرف بهینه آب در بخش کشاورزی و صنعت هم به عنوان یک ضرورت باید از سوی متولیان امر با جدیت دنبال شود.
طرح خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز با انعقاد قراردادی بین شرکت آب منطقه ای فارس و قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) از سال 91 آغاز شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار