رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری گفت: ۹۰ شبکه قنات خشک شده و فقط ۳ تا ۴ کاریز زنده است.
کد خبر: ۶۴۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۸ 21 August 2018

تابناک فارس به نقل از مهر:جهانبخش میرزاوند ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه قطعی های برق در شیراز موجب مشکلاتی برای فضای سبز شده، افزود: ناچاریم برای آبیاری فضای سبز شهری در روز اقدام کنیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت حاصل گردش آزاد اطلاعات است، عنوان کرد: شیراز و اهواز به گردش آزاد اطلاعات توسط شهرداری های کلان شهرها نپیوستند.

میرزاوند در بخش دیگری از این نشست خبری با اعلام اینکه ۱۰۸حلقه چاه در مدار آبیاری فضای سبز شیراز است که مستقل عمل می کنند، گفت: مطالعه آب بر مبنای چاه های شاهد بوده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری بیان کرد: شیراز دو سفره سطحی و عمیق دارد که سفره سطحی آن از بین رفته و حال و روز سفره عمیق هم خوب نیست زیرا که هزاران سال است پمپاژ می شود.

وی در عین حال از خشکی خاک شیراز خبر داد و افزود: در قدیم شیراز شهری با خاک مرطوب بوده اما مدتها است که چاه های جذبی منسوخ شده و تبدیل به فاضلاب شده است و از سویی نفوذ آب باران به زمین کم شده و علت آن ساخت و سازهای شهری است.

میرزاوند در ادامه عنوان کرد: یکی از بهترین منابع برای نفوذ آب باریدن برف است که شیراز سالها شاهد بارش برف نیست، نکته مهمتر تغییر اقلیم و بالا رفتن درجه حرارت است.

وی با این وجود افزود: رطوبت نسبی هوا نسبت به گذشته کاهش یافته است و از این مهم تر، خشکسالی است که دست به دست هم داده که با بحران آب و خاک روبه رو شویم، زیرا که خاک هم اکنون قدرت نگهداری آب ورودی را ندارد.

میرزاوند یادآورشد: در گذشته نه چندان دور سفره های سطحی نفوذ آب را در پروفیل خاک مرطوب می ساخت، اما اکنون همه اینها باعث شده ریشه گیاهان به سطحی خشک برس؛ ما برای این بحران برنامه داریم و شهرهایی که برنامه جامع دارند به ما مشاوره می دهند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شیراز در عین حال اعلام کرد: به دنبال فراهم ساختن زیرساخت شبکه آب هستیم و فضای سبز را مبتنی بر یک برنامه جامع دنبال می کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار