استاندار:
استاندار خوزستان با بیان اینکه نیاز است سهم خطوط ریلی در خوزستان افزایش پیدا کند، گفت: توسعه خطوط ریلی در کشور و به خصوص استان خوزستان و شهرستان اهواز تا حدودی مغفول مانده است و در این زمینه آنطور که باید نتوانسته ایم بهره برداری لازم را از چنین موضوعاتی داشته باشیم.
کد خبر: ۶۴۹۲۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹ 30 August 2018

غلامرضا شریعتی در مراسم افتتاح قطار ریل باس شهری ایستگاه قدس_اهواز_کارون_ میاندشت که امروز 7شهریور ماه در اهواز برگزار شد، با اشاره به حوزه حمل و نقل ریلی اظهار کرد: حمل و نقل ریلی در جهان به شکل قابل ملاحظه ای رشد ویژه ای داشته است. در این زمینه شاهد افزایش کیفیت، سرعت و ایمنی حمل و نقل ریلی در جهان هستیم. از این جهت است که حمل و نقل ریلی روز به روز جایگاه خود را در دنیا به صورت ویژه پیدا کرده و نقش موثری در جا به جایی مسافر و بار داشته است.

وی افزود: در شهرهای توسعه یافته، متروها، تراموا و قطارهای شهری هر کدام نقش خود را در جا به جایی ها ایفا می کنند. این مسایل به مدیریت زمان و همچنین مسایل زیست محیطی کمک شایانی کرده و شرایط روانی را برای تردد مردم در سطح آن کلانشهر به خوبی مهیا می کند و نقش موثری نیز در کاهش هزینه های خانوار دارد.

شریعتی با بیان اینکه صنایع ریلی به دلیل کیفیت بالای تردد و ارزان بودن نقش زیادی را در زندگی و تردد مردم دارند، ادامه داد: این مساله در کشور و به خصوص استان خوزستان و شهرستان اهواز تا حدودی مغفول مانده است و در این زمینه آنطور که باید نتوانسته ایم بهره برداری لازم را از چنین موضوعاتی داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نیاز است سهم خطوط ریلی در خوزستان افزایش پیدا کند، عنوان کرد: اگرچه شهرهای بسیاری از استان خوزستان در مقایسه با استان های دیگر به سیستم ریلی متصل هستند، اما وقتی مقایسه می کنیم که چه سهمی از بار استان و کشور توسط خطوط ریلی خوزستان جا به جا می شوند، در می یابیم که سهم استان خوزستان در این زمینه خیلی زیاد نیست.

استاندار خوزستان بیان کرد: در تلاش هستیم سهم ریل را در حمل و نقل استان خوزستان روز به روز افزایش دهیم. در این زمینه جلسات متعددی را برگزار کرده ایم و در تلاش هستیم این مساله را محقق کنیم. در این زمینه خط آهن بندر امام به اهواز دوخطه و خط آهن قدیم این محور نیز ترمیم شد و اکنون امکان تردد قطارها در این محور با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت مهیا است.

شریعتی با اشاره به دوخطه شدن خط آهن اهواز به سمت اندیمشک، اظهار کرد: محور ریلی اهواز به اندیمشک در حال دوخطه شدن است تا از این پس قطارها بتوانند با سرعت 160 کیلومتر بر ساعت در این مسیر تردد کنند. همچنین بنا است از اندیمشک به سمت ایستگاه دورود نیز خط آهن موجود بازسازی شود.

وی با بیان اینکه باید به مردم خوزستان خدمات با بهترین کیفیت ارائه شود، گفت: ما در استان خوزستان نیاز داریم تا سیستم ریلی گسترش داده شود و بهبود پیدا کند. خط آهن بندرامام - خرمشهر یک خط ریلی کاملا توجیه دار برای حمل و نقل بار و صادرات است و این موضوع را در دستور کار قرار داده ایم تا به زودی تفاهم نامه اجرای آن را امضا و کار را در این محور ریلی آغاز کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به راه آهن اهواز به سمت اصفهان عنوان کرد: امسال با پیگیری هایی که انجام گرفت، توانستیم بحث تامین هزینه آن را از سرمایه گذاری و مشارکت در قانون بودجه 97 به فاینانس تبدیل کنیم. این مساله یک گام بزرگ در جهت اجرای این پروژه بود زیرا حدود 5 سال این پروژه در مرحله سرمایه گذاری بود و هیج کسی تمایلی به سرمایه گذاری در اجرای آن نداشت.

شریعتی ادامه داد: یک شرکت ایتالیایی در سال 1348 مطالعات احداث این مسیر ریلی را انجام داده و عنوان کرده است که در این مسیر می توان یک دو خطه برقی ایجاد کرد. این مسیر از 50 سال گذشته دارای توجیه بوده اما تا کنون اقدامی برای احداث آن صورت نگرفته است. امیدواریم با اقداماتی که انجام می گیرد، امسال بتوانیم این پروژه را به قرارداد منتج کنیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار