موسس باشگاه خبرنگاران معلول و دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان گفت: برای نخستین بار خبرنگاران معلول کشور در یک همایش فرهنگی در اصفهان گرد هم می‌آیند و با ارائه آثار مطبوعاتی خود به رقابت می‌پردازند.
کد خبر: ۶۴۹۲۸۴
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۰ 30 August 2018

به گزارش تابناک : منصور گلناری با بیان اینکه ایده این جشنواره از یک اتفاق فرهنگی آغاز شد، اظهار داشت: افراد معلول حرکتی، نابینا و ناشنوا در سطح جامعه وجود دارند که برای رسیدن به حق و حقوق خود و دیده شدن در جامعه، نیازمند یک حرکت فرهنگی هستند.

وی افزود: در بیشتر محافل معلولان به صورت نمادین و سمبلیک حضور می‌یابند و گاهی سایه ترحم و دلسوزی روی آنها سنگینی می‌کند.

دبیر جشنواره رسانه‌ای معلولان تصریح کرد: در این راستا، از حدود دو سال پیش تصمیم به برگزاری جلسات آموزشی روزنامه‌نگاری در اصفهان کردیم که با استقبال این افراد رو به رو شد.

وی خاطرنشان کرد: با این هدف که معلولان می‌توانند خودشان در جامعه کار سخت خبرنگاری را انجام دهند و با اینکار دیده شوند و دید جامعه به قشر معلول عوض شود، این کلاس‌ها برگزار شد.

گلناری اظهار داشت: فراخوان این جشنواره سال گذشته اعلام شد و بیش از یکصد خبرنگار معلول در این جشنواره شرکت کردند.

وی با اشاره به میزبانی شهر اصفهان برای آیین اختتامیه جشنواره رسانه‌ای معلولان گفت: خبرنگاران توانخواه در این جشنواره در بخش‌های مختلفی با هم به رقابت می‌پردازند. آیین اختتامیه 17 شهریور در سالن اجتماعات بهزیستی برگزار می‌شود.

موسس باشگاه خبرنگاران معلول ادامه داد: خبرنگارانی از اصفهان، دو استان شمالی کشور، تبریز قم، البرز، همدان وکردستان حدود یکهزار اثر از قبیل سرمقاله، گزارش، مقاله اجتماعی، مصاحبه، طنز، کاریکاتور و عکس، داستان‌نویسی، کلیپ‌های تصویری و ... ارائه کرده‌اند.

وی تصریح کرد: آثار رسیده در دو بخش معلولان و افراد سالم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و در بخش ویژه این جشنواره افراد سالم و عادی نیز آثار نوشتاری و تصویری خود را در مورد افراد توانخواه در حوزه‌های ذکر شده ارائه دادند که آنان نیز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

گلناری در مورد بانی این جشنواره بیان کرد: تشکل معلولان به صورت مستقل با همکاری انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی، انجمن روشن بین (نابینایان)و انجمن خانواده (ناشنوایان) اقدام به برپایی جشنواره مذکور کرده است.

وی خاطرنشان کرد: آیین اختتامیه با حضور ارائه کنندگان آثار، اعضای تشکل‌های بانی، جامعه خبری اصفهان و تعدادی از مسئولان استانی هفدهم شهریور در سالن اجتماعات بهزیستی واقع در پل خواجو در ساعت 16:30برگزار می‌شود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار