امام جمعه شیراز اظهار داشت: هرچند کتاب‌های الکترونیک هم تولید شده اما مزه کتاب خواندن‌های قدیمی را نمی‌دهد و باید گفت که فضای مجازی بیش از دیگر رقبا، با کتاب‌خوانی رقابت می‌کند.
کد خبر: ۶۵۰۷۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۳ 03 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایرنا: آیت الله لطف الله دژکام در مراسم اختتامیه هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی که دوشنبه در شیراز برگزار شد، عنوان کرد: از روزی که رقیبانی قوی همچون بازی‌های رایانه ‌ای برای کتابخوانی روی کار آمدند، بازار کتاب از سکه افتاد.
امام جمعه شیراز ابراز داشت: رسم ایرانی‌ها چنین بوده است که زمانی که خانواده‌ها گرد هم جمع می‌شدند، ‌کتاب می‌خواندند و مغازه‌هایی که مشتری نداشتند برای جلب مردم شاهنامه خوانی می کردند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: ما مسلمانان از 8 میلیارد جمعیت جهان جزو اهل کتاب هستیم و اهل کتاب نیز همواره به کتاب‌دانی و کتابخوانی افتخار می‌کرده‌اند.
وی با بیان اینکه نگارش کتاب مقامی عالی است افزود: حتی کتاب داشتن، ولو که کتاب‌ها خوانده نشود، نوعی پز حساب می‌شود
البته آنان که پز کتابخوانی می‌دهند و کتابخوان نیستند، در قرآن با این عبارت که کتاب بر دوششان است نه جلو چشمشان، سرزنش شده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به منش رهبر انقلاب و علاقه ایشان به کتابخوانی ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند علاقه به کتابخوانی را از خانه و مادرم به یادگار گرفتم .
دژکام ابراز امیدواری کرد فضای رقابتی در عرصه کتابخوانی با همت عالی تقویت شود و با اتکا به آن هر روز بهتر از دیروز به ترویج فرهنگ و ارتقای فهم و دانش مردم کمک کنیم.
جشنواره کتابخوانی رضوی از برنامه‌های شانزدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) است که به همت نهاد‌‌‌ کتابخانه‌های عمومی کشور به صورت متمرکز د‌‌‌ر تمام استان‌ها برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار