شهردار شیراز و سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند با یکدیگر دیدار و پیرامون راهکارهای توسعه‌ی روابط و گسترش همکاری‌های بین شهر شیراز و پایتخت ایرلند گفت و گو کردند.
کد خبر: ۶۵۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳ 03 September 2018

تابناک فارس به نقل از شهرداری شیراز: سفیر جمهوری اسلامی ایران در ایرلند در دیدار با شهردار شیراز، چشم‌انداز همکاری شیراز و شهرهای ایرلند به ویژه پایتخت این کشور، دوبلین، را روشن دانست.

مسعود اسلامی گفت: جایگاه ویژه‌ای که شیراز در ایران و جهان دارد، چشم انداز روشنی را برای همکاری‌های آتی تعریف می‌کند.

وی با تأیید اینکه امروزه شبکه شهرها جانشین شبکه دولت‌ها شده و شهرها بازیگران اصلی صحنه همکاری‌های بین‌المللی شده است، گفت: شیراز با پیشینه فکری، هنری و علمی که دارد، پایگاه مناسبی برای برنامه ریزی در حوزه های متعدد است از این رو اولویت کارهای فرهنگی و هنری سفارت ایران در ایرلند را به شیراز می دهیم.

اسلامی با بیان این مطلب که ایرلند کشوری موفق در زمینه جذب و صدور سرمایه گذاری است و شهر دوبلین نیز در رتبه بندی جهانی، جزو20 شهر اول دنیا محسوب می شود، گفت: زمینه های فراوانی برای توسعه روابط اقتصادی این کشور با استان فارس و آغاز برنامه های مشترک فرهنگی، هنری و شهری به ویژه برگزاری هفته های فرهنگی، با شیراز وجود دارد که مستلزم شناخت دقیق و علمی و مبتنی بر تعامل های مدیریتی، تبادل دانش و تجربه و اعزام گروه های کارشناسی به دو شهر است.

شهردار شیراز نیز در این دیدار شیراز را روح ایران خواند و گفت: ظرفیت‌های چند وجهی شیراز در زمینه های مختلف فرهنگی، هنری، علمی، ادبی، مذهبی و گردشگری این شهر را به آینه ای تمام نما از فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران زمین تبدیل کرده است و این ویژگی می تواند زمینه اجرای برنامه های مشترک با پایتخت ایرلند را فراهم کند .

حیدر اسکندرپور با بیان اینکه روابط بین شهرها طی سال های گذشته سرعت رو به رشدی یافته و تجارب چند دهه اخیر نشان می دهد مسیر مناسبی طی شده است، از برگزاری هفته های فرهنگی شیراز و دوبلین، انجام مطالعات دانشگاهی و آغاز همکاری های علمی و مدیریتی در حوزه شهری استقبال کرد .

اسکندرپور هوشمندسازی شیراز به ویژه در زمینه مدیریت ترافیک شهر را از برنامه های محوری و اولویت های مجموعه شهرداری دانست و گفت: زیرساخت های تحقق این امر فراهم شده، بررسی های اولیه انجام و طرح پیشنهادی راه اندازی تراموا در شیراز نیز توسط شهرداری درسدن آلمان ارائه شده است؛ در ادامه گسترش همکاری ها در این زمینه، ابعاد دیگر هوشمندسازی می تواند در دستور همکاری های دوجانبه شهر شیراز و کشور ایرلند قرار گیرد .

او اقدام شهرداری برای اجرای شبکه فیبر نوری و ایجاد دیتاسنتر مرکزی در شیراز را نیز گامی مهم برای تبدیل این شهر به هاب منطقه جنوب کشور در زمینه نت برشمرد و گفت: با راه اندازی این پایگاه، شیراز جایگاه بالاتری در عرصه های ملی و بین المللی خواهد یافت که خود موجب اقبال عمومی از همکاری های بین المللی خواهد بود .

تقویت زیرساخت های فرهنگی با احداث مجموعه های بزرگ چندمنظوره همچون پردیس های سینمایی و آمفی تئاتر، اجرای پروژه های انرژی محور با رویکرد استفاده از انرژی های تجدیدپذیر، احداث تصفیه خانه های محلی و برنامه ریزی برای مدیریت علمی منابع آب از دیگر مواردی بود که شهردار شیراز به عنوان بستر مناسب همکاری با شهرداری دوبلین ایرلند برشمرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار