ضعف شدید آنتن دهی در خیابان صفائیه به عنوان قلب شهر قم ناشی از نبود آنتن‌های BTS است، ولی بهانه نبود آن نیز غیرقابل‌توجیه است، چراکه نباید دود اختلاف شرکت مخابرات استان قم با شورای شهر به چشم مردم برود.
کد خبر: ۶۵۰۸۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 03 September 2018

به گزارش تابناک قم، خیابان صفائیه به واسطه مرکزیت در شهر قم، وجود دفاتر مراجع عظام تقلید، حضور مراکز بسیار فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در این خیابان، وجود مراکز تجاری و غیره جزء خیابان‌های معروف و درعین‌حال پرتردد و مهم در شهر قم به حساب می‌آید. در کنار این ویژگی‌های مهم برای این خیابان باید از وجود پاساژهای تخصصی و اماکن تخصصی فرهنگی در آن نام برد که حساسیت‌های این خیابان را دو چندان کرده است.

اما در چنین خیابان مهمی و با این ویژگی‌های حداقل منحصربه‌فرد نسبت به سایر نقاط شهر مشکل آنتن دهی خطوط همراه اول و مخابرات بسیار آزاردهنده شده است و آنتن دهی ضعیف آن مشکلات بسیاری را برای مردم ایجاد کرده است.

سید مهدی خوش‌لهجه از فروشندگان لوازم کامپیوتری در این خیابان با گلایه‌مندی از وضعیت نامناسب آنتن دهی در خیابان صفائیه و خیابان‌های اطراف آن می‌گوید: چند وقتی است که برای یک مکالمه ساده با مشکل روبرو شده‌ایم و برای ما کسبه که بسیار با تلفن همراه کار می‌کنیم این ضعف آنتن دهی در بسیاری از مواقع به ضررمان تمام شده است.

وی با بیان اینکه مشکل آنتن دهی سبب آن شده که برای یک مکالمه مجبور به رفتن به ارتفاع شویم ادامه می‌دهد: بسیاری از مشتریان و افراد طرف کار شماره تلفن همراه ما دارند ولی متأسفانه در ساعات فعالیت خود در این خیابان با مشکلاتی روبرو شده‌ایم و متأسفانه کسی هم پاسخگوی وضع فعلی نیست.

خاکی از مغازه‌داران قدیمی این خیابان است که با انتقاد از وضع آنتن دهی ابراز می‌کند: شاید حجم تلفن‌های همراه دست مردم در این سال‌ها افزایش‌یافته باشد ولی باید به همان میزان تجهیزات مخابراتی هم افزایش می‌یافت که این اقدام نشده است و امروز شاهد مشکلاتی در زمینه ارتباط‌گیری که شاید کمترین آن آنتن دهی است مواجه شده‌ایم.

خودتان مکانی برای نصب آنتن مخابراتی پیدا کنید!

رضایی از موسسه داران فرهنگی این خیابان هم با انتقاد از مسئولان مخابرات استان در برخورد با مشکل آنتن دهی در خیابان صفائیه می‌گوید: چندین مرتبه با مسئولان مخابرات استان برای این مشکل تماس گرفته‌ایم ولی متأسفانه کسی پاسخگو نیست و در آخرین تماس گفته‌اند به دنبال مکانی برای آنتن بی تی اس بوده و اگر مکانی بنده سراغ دارم به آن‌ها معرفی کنم که این پاسخ برایم بسیار شکفت انگیز بود.

وی با تأکید بر اینکه تلفن همراه دیگر به عضوی از خانواده‌های فردی و اجتماعی افراد تبدیل شده است، ادامه می‌دهد: واقعاً تعجب‌برانگیز است چگونه در مرکز شهر قم همچنان تلفن همراه آنتن نمی‌دهد و مسئولان با توجه به اهمیت خیابان صفائیه تاکنون فکری برای آن نکرده‌اند.

مشکل ضعف آنتن دهی در نقاط مختلف شهر

رضایی خاطرنشان می‌کند: این مشکل البته برای دیگر نقاط قم نیز وجود دارد؛ به عنوان نمونه بنده ساکن خیابان بنیاد هستم، آنجا شرایط حتی با وجود در ارتفاع بودن منطقه از وضعیت فعلی خیابان صفائیه بدتر است و صحبت و انجام مکالمه‌ای راحت برایمان به آرزو تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه متولیان امر مخابرات در قم زیاد به عدم رضایت مردم توجهی نمی‌کنند، عنوان می‌کند: بااین‌همه درآمدی که مخابرات دارد نباید وضعیت آنتن دهی در شرایط فعلی باشد و متأسفانه جدیداً برای عدم وجود آنتن‌های بی تی اس در سطح شهر ، شورای شهر را بهانه کرده‌اند که با افزایش اجاره بهاء راه‌های توسعه این شرکت را بسته است.

به نظر می‌رسد ضعف شدید آنتن دهی در خیابان صفائیه به عنوان قلب شهر قم ناشی از نبود آنتن‌های بی تی اس باشد ولی اینکه مسئولان مخابرات استان عدم ارتقای تجهیزات در این خیابان را معطوف به یافتن مکانی برای نصب آنتن کرده‌اند نیز بهانه‌ای غیرقابل‌توجیه است، چراکه نباید دود اختلاف شرکت مخابرات استان قم با شورای شهر به چشم مردم برود و مردم با آنکه در ازای مکالمات خود هزینه می‌دهند همچنان از ضعف شدید آنتن دهی نیز رنج ببرند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار