رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان با بیان اینکه در ۳ ماهه اخیر افزایش تقاضا برای خرید خانه را شاهد بودیم، گفت: رونق در بحث خرید و فروش سبب شد مقداری قیمت‌های رهن و اجاره افزایش پیدا کند.
کد خبر: ۶۵۰۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۲ 03 September 2018

به گزارش تابناک : رسول جهانگیری با بیان اینکه ما معمولاً برای آگاه سازی و شفاف سازی این موضوع همیشه به مردم پیشنهاد داده‌ایم به ساخت و ساز مسکن بپردازند، اظهار داشت: ساخت و ساز مسکن همیشه یک درصدِ ضریب سود مطمئنه‌ای را دارد یعنی اگر کسی وارد ساخت و ساز مسکن شود باید براساس نیاز مردم و تقاضای مردم نه براساس سلیقه خودشان بسازند. وی افزود: می‌دانید که اکنون، مخاطبان بازار مسکن مخاطبانی نیستند که آپارتمان 150 تا 300متری بخرند. باید نسبت به وضعیت مخاطبان نگاه کرده و ساخت و ساز کنند، در این صورت مشتریان خاص خودشان را خواهند داشت.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان ادامه داد: آپارتمان‌های بین 50 تا 100 متر بیشترین مخاطب را دارد، با توجه به کاهش تعداد خانوار و متاسفانه عدم رشد جمعیتمان، این خود سبب می‌شود که راحت‌تر بتواند بعد تقاضاهایشان را پوشش دهند.

وی افزود: به این ترتیب اگر کسی در بحث ساخت و ساز سرمایه گذاری کند ضرر نمی‌کند زیرا عملاً ساخت و ساز زمان بازدهی سود خودش را دارد ولی در این چند مدت و زمانی که در رکود بازار بودیم خود همین سبب شده بود که از بحث ساخت و ساز هم فاصله بگیرند.

جهانگیری تاکید کرد: چون قیمت مصالح ساختمانی هم افزایش پیدا کرده است گرفتن هزینه‌های پروانه ساخت و هزینه‌های ساخت و ساز مسکن سبب شده قیمت تمام شده مسکن مقداری افزایش پیدا کند. مسئولان باید کمک کنند تا متولیان اقتصادی بتوانند تسهیلاتی را قائل شوند که قدرت خرید مردم را بالا ببرد و خود همین موجب رونق بازار مسکن می‌شود.

وی با اشاره بحث اجاره مسکن بیان کرد: آنها براساس عرف یکساله قرارداد می‌نویسند و معمولا از پایان خرداد تا پایان شهریور افزایش پیک رهن و اجاره عرف است. اما در سه ماهه اخیر افزایش تقاضا برای خرید خانه را شاهد بودیم.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان افزود: افزایش تقاضا برای اجاره روتین است و هرساله همین موقع انجام می‌شود و مخاطبان رهن و اجاره با شرایط خاص خود همیشه هستند اما رونق در بحث خرید و فروش سبب شد مقداری قیمت‌های رهن و اجاره افزایش پیدا کند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار