رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 139 میلیون دلار واردات به استان صورت گرفت که 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت.
کد خبر: ۶۵۱۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۴ 05 September 2018

 

به گزارش تابناک قم، محمود سیجانی با اشاره به وضعیت واردات استان قم اظهار کرد: در پنج ماه نخست سال جاری 139 میلیون دلار واردات به استان صورت گرفت که 39 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش داشت. در این مدت وزن کالاهای وارداتی به استان قم 23 هزار تن بود که 28 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته داشته است.

وی ادامه داد: مهم ترین کالاهای وارداتی استان قم در پنج ماه نخست سال جاری وسایل نقلیه زمینی غیر از نواقل روی خط راه آهن یا تراموا، دیگ‌های بخار و ماشین آلات و وسایل مکانیکی، قطعات منفصله ماشین آلات راهسازی، خودرو و سایر ماشین آلات، ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و اجزاء و قطعات آن‌ها است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: کشورهای چین، کره، ژاپن، ایتالیا، ترکیه، اندونزی، فرانسه، آلمان و امارات مهم ترین کشورهای هدف وارداتی استان در پنج ماه نخست سال جاری بودند.

سیجانی با اشاره به برنامه نمایشگاهی استان قم اظهار کرد: براساس این برنامه، نمایشگاه عرضه مستقیم کالا از 15 تا 22 شهریور با هدف عرضه لوازم التحریر، کیف و کفش، انواع پوشاک، بازی‌های فکری و سرگرمی و آموزشی و مواد شوینده در استان قم برگزار خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تمرکز بر روی صادرات و گردشگری موجب می‌شود که از رکود غیرتورمی در کشور خارج شویم، در این راستا باید جلساتی به صورت مستمر برای کمک به بخش صادرات برگزار شود، ظرفیت تولید به اندازه کافی در کشور وجود دارد و باید به دنبال توسعه بازار صادرات و تنوع بخشیدن به این بازار باشیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار