رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت:کمبود ساخت و ساز نه تنها باعث شده که حدود هزار شهرداری کشور از مجموع هزار و ۳۰۰ شهرداری در آستانه ورشکستگی قرار گیرند، بلکه در تهران افزایش قیمت املاک تا ۶۰ درصد و در شهر‌های دیگر از جمله شیراز تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۶۵۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۰ 06 September 2018
نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در هشتمین جلسه شورای اسلامی فارس گفت: در حال حاضر حدود ۲ و نیم میلیون واحد مسکونی خالی از سکنه در کشور وجود دارد و مجلس اخذ عوارض برای شهرداری‌ها از منازل مسکونی خالی از سکنه را تایید کرده است.
 
دکتر رضایی کوچی افزود: هرسال نیاز است ۸۰۰ هزار واحد مسکونی ساخته شود، ولی در حال حاضر به طور میانکین ۴۰۰ هزار واحد در سال ساخته می‌شود.
 
رئیس کمسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: این کمبود ساخت و ساز نه تنها باعث شده که حدود هزار شهرداری کشور از مجموع هزار و ۳۰۰ شهرداری در آستانه ورشکستگی قرار گیرند، بلکه در تهران افزایش قیمت املاک تا ۶۰ درصد و در شهر‌های دیگر از جمله شیراز تا ۴۰ درصد افزایش یافته است.
 
رضایی افزود: دولت برای حل مشکلات شهرداری‌ها در حال ارائه لایحه درآمد شهرداری و مدیریت واحد شهری به مجلس است.
 
وی افزود: بیش از ۶۰۰ هزار میلیارد تومان طرح عمرانی در شهر‌ها و روستا‌های کشور نیمه تمام مانده است و بعضی از این طرح‌ها بیست سال از شروع به کارش گذشته، ولی هنوز تمام نشده است.
 
رضایی بیان کرد: مشکلات کم شدن ساخت و ساز در شهر‌ها و روستا‌ها باعث شده که حدود ۶۰ درصد از درآمد شهرداری‌ها که از طریق عوارض ساخت و ساز ساختمانی تامین می‌شد، محقق نشود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار