مدیر کل دادگستری فارس در ادامه اعلام اسامی مجرمان استان فارس نام 9 نفر که به جرم تجاوز به اعدام محکوم شده اند و همچنین نام سه نفر که به خاطر مفاسد اداری محکوم شده اند را اعلام کرد.
کد خبر: ۶۵۴۳۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۷ 11 September 2018

به گزارش تابناک فارس:القاصی مهر با بیان اینکه برخی از اعلام اسامی مفسدان ناراضیند گفت:خواسته مردم اعلام اسامی است و ما بر اساس قانون عمل می کنیم و منتظر اجازه کسی نیستیم.

وی گفت:نام مجرمانی که جرمشان محرز و قطعی است اعلام می شود و بحث سلیقه ای نیست و قانون مطرح است.

مدیر کل دادگستری فارس با اشاره به برخورد با جرائم امنیتی نیز افزود: در طی ۲ سال اخیر در موضوع تجاوز به عنف در سال ۹۵، ۱۶ نفر و در سال جاری ۳ نفر و سال گذشته ۷ نفر با حکم اعدام مواجه شدند و در ۲۶ مورد اعدام داشته ایم که تمامی مراحل قانونی طی شد.

وی با بیان اینکه قوه قضائیه در وقوع هیچ جرمی با کسی تعارف ندارد گفت: 9 نفر از این افراد با هجوم در یک باغ بعد از جدا کردن مردان و زنان خانواده‌هایی که در باغ بودند؛ به سه نفر از زنان تجاوز کرده که 2 نفر از این خانم‌ها حاضر به شکایت نشدند و پرونده به واسطه شکایت یکی از خانم‌ها مورد رسیدگی قرار گرفت.

القاصی مهر طولانی شدن اجرای حکم این افراد را به دلیل رسیدگی کامل به پرونده اعلام کرد و افزود: عبدالخالق صفایی، علی اکبر حقیقی، علی شاه علیان، حمیدرضا صفایی، بهنام روستایی، احسان صفایی، محمدرضا صفایی، داوود زارعی و مهدی زمانی به اعدام محکوم شدند و حکم آنها در دیوان عالی کشور به تائید رسیده است که با اذن قوه، حکم اجرا می‌شود.

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به برخی از پرونده‌های مفاسد اداری، دلالی و کار چاق‌کنی گفت: در طی هفت سال گذشته تاکنون  یک هزار و 908 نفر دستگیر، محاکمه و متناسب با جرم مجازات شدند یا پرونده آنان در حال بررسی است.

القاصی مهر با اشاره به اسامی این افراد گفت: صفی‌الدین عبداللهی به 4 سال حبس و بازگرداندن 8 میلیارد ریال اموال مردمی؛ سید کاظم حسینی به 16 سال حبس تعزیری و جریمه نقدی و بازگرداندن وجوه اخذ شده از افراد؛ بهنام آدابی‌نیا به 10 سال و 6 ماه حبس جزای نقدی و بازگرداندن اموال شاکیان محکوم شدند. 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Canada
|
۰۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
آنهایی که از اعلام اسامی مفسدان و جنایتکاران ناراضی هستند بهتره برن بمیرند، همین ناراضی ها هستند که عامل انواع جنایت و خیانت در ایران هستند و ایران را بهشتی برای جنایتکاران و خیانتکاران ساختند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۲
دم این قاضی گرم ولی از فردا قضات فاسد زیر ابشو می زنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
همان ناراضیهاراضیندخودقربانی این جنایت باشنددرهرصورت به نظرمعرفی این افرادباعث شرم هم کیشانشان میگردد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار